صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۸۱۳۱۱
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۴

گروه اجتماعی: امام جمعه شهرستان زاهدان گفت: تریبون نماز جمعه می‌تواند محلی برای پاسخگویی به مردم باشد و هر هفته، مؤسسه یا سازمانی خاص حضور پیدا کرده و رو در رو با مردم، به مشکلات و مطالبات آنان پاسخ دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه شهرستان زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه، 22 دی‌ماه گفت: ملت انقلابی و بصیر ایران در جریان اغتشاشات اخیر، سنگ تمام گذاشتند و با تمام وجود از نظام حمایت کردند، لذا مسئولین نیز باید دین خود را به مردم ادا کنند.
وی ادامه داد: حساب مردم از اغتشاشگرانی که تنها به دنبال ساختارشکنی هستند، جداست، بنابراین باید نسبت به حل مشکلات و پاسخگویی به مطالبات به‌حق مردم اهتمام بیشتری داشته باشیم.
امام جمعه شهرستان زاهدان بیان کرد: تریبون نماز جمعه می‌تواند محلی برای پاسخگویی به مردم باشد و هر هفته، مؤسسه یا سازمانی خاص حضور پیدا کرده و رو در رو با مردم، به مشکلات و مطالبات آنان پاسخ دهند.
وی افزود: حمایت مردمی یک سرمایه بزرگ است و مسئولان باید با حرکت در مسیر ایجاد امنیت، عدالت و رفاه این سرمایه را حفظ کنند و نگذارند از فاصله‌ای که میان مردم و مسئولین ایجاد می‌شود، دشمن سوء استفاده کند.
آیت‌الله سلیمانی با بیان اینکه حکومت ما یک حکومت دینی است، بنابراین مسئولان در هر پست و مقامی باید بر اساس دستورات دین عمل کنند، افزود: واقعیت‌ها نباید از مردم پنهان شود، اگر مسئولان اصرار بر این داشته باشند که شرایط ناهموار جامعه را به عنوان یک وضع قرآنی و ایده‌آل قلمداد کنند، به این مردم خیانت کرده‌اند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: اعتراضات اخیر یک تلنگر بود تا مسئولان بیدار باشند و نگذارند مشکلات و فشارهای اقتصادی موجب ایجاد نارضایتی شود، در غیر اینصورت دشمنان سوء قصد خواهند کرد.