صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۸۱۵۱۰
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
سلسله گفت‌وگوهای ایکنا با ادارات قرآنی۵

گروه فعالیت‌های قرآنی: کارشناس قرآن اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد عنوان کرد: این مجموعه از ابتدای سال تا به اکنون موفق به اجرای برنامه‌های قرآنی بسیاری شده است.

حمزه کوماسی، کارشناس قرآن اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: این مجموعه از ابتدای سال تا به اکنون موفق به اجرای برنامه‌های قرآنی بسیاری شده است.
وی افزود: اجرای طرح «با قرآن در زلال اعتکاف» توسط مربیان قرآن در ۱۰ مسجد شهر و روستا در ایام اعتکاف همراه با اهدا جوایز به برترین‌های قرآنی، برگزاری جلسات تفسیر به صورت ثابت در مسجد جامع و خانه قرآن شهری دارالنور به صورت هفتگی از جمله برنامه‌های قرآنی این اداره است.
کوماسی اضافه کرد: اجرای طرح «با قرآن در رمضان» در سطح مساجد و هیأت محوری شهرستان، اجرای طرح ۱۴۵۱ در مسجد صاحب الزمان(عج) اسدآباد و روستای جنت آباد این شهرستان و معرفی قاریان برتر و استعداد‌های قرآنی شهرستان به استان با ارسال فایل تقلیدی از تلاوت قرآن به سبک قاریان بین المللی از دیگربرنامه‌های این مجموعه است.
کارشناس قرآن تبلیغات اسلامی اسدآباد ادامه داد: تشکیل کلاس‌های قرآن در رشته‌های مختلف با سهمیه مشخص ابلاغ شده به شهرستان، بازدید از موسسات و خانه های قرآن اسداباد و تجلیل از قاریان، حافظان و مفسران قرآن شهرستان در قالب خادمان قرآن به همراه استقبال از پرچم متبرک آستان قدس رضوی از فعالیت‌های دیگری است که می‌توان به آن اشاره کرد.
وی عنوان کرد: معرفی ۱۵ نفر از خواهران و برادران جهت حضور در کارگاه آموزشی «بررسی راهکار‌ها و شیوه‌های جذاب سازی کلاس» با حضور اساتید برتر کشوری و استانی، برگزاری یک دوره تربیت معلم روخوانی ویژه خواهران و اجرای بیش از ۷ محفل انس با قرآن کریم در ایام مختلف سال در شهرستان از دیگر برنامه‌های اداره قرآن اسدآباد است.
کوماسی گفت: تشکیل جلسات فصلی انجمن اساتید و مربیان قرآن شهرستان، اجرای کلاس‌ها و برنامه‌های غیر ابلاغی قرآن از سوی شهرستان و ارسال آن به استان و اجرای برنامه جهادگران قرآنی با حضور مربیان، روحانیون و مبلغین شهرستان در ۵ روستای محروم اسدآباد در ایام تابستان و پاییز نیز می‌توان به عنوان برنامه‌های دیگر این مجموعه اشاره کرد.

کارشناس قرآن تبلیغات اسلامی اسدآباد یادآور شد: معرفی ۱۰ نفر از معلمان قرآن جهت شرکت در کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی در همدان، شناسایی جلسات خانگی و حمایت از آنها، برپایی کارگاه آموزشی ویژه مسئولین خانه‌های قرآنی و معرفی فعالان تشکل‌های قرآنی به استان جهت تقدیر و شرکت در دوره از برنامه‌های شاخص دیگر این مجموعه در ۹ ماه اخیر بوده است.
وی اظهار کرد: شرکت مربیان و فعالان قرآنی در دوره آموزشی پرسمان قرآنی با حضور استاد محمدی در دانشگاه بوعلی سینا و شرکت در دوره تربیت معلم ممتحنه و تربیت داور در استان، تشکیل جلسه کمیته قرآن دهه فجر، اهدا قرآن به مراکز قرآنی و مناطق محروم شهرستان طی دو مرحله از دیگر برنامه‌های قابل اشاره در ۹ ماه اخیر بوده است.
کوماسی افزود: آموزش تجوید الصلاه و زیبا خوانی نماز توسط مربیان آقا در مساجد شهرستان و معرفی افراد برگزیده دوره آموزشی مهدویت از منظر قرآن به استان به عنوان پایان بخش برنامه‌های این مجموعه است.