صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۸۱۹۳۶
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱

گروه معارف: معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: ما می‌توانیم با استفاده از هنرمندان بخوبی از فضای مساجد استفاده کنیم و هنرهای اسلامی و ایرانی را به عنوان آثار مهم و اثرگذار در جامعه معرفی کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، محمود دهقان، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد 24 دی ماه در نشست با حجت الاسلام فیروز گرج، مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد یزد اظهار کرد: بازوهای اجرایی هنر در استان یزد انجمن ها هستند که میتوان به خوبی در راستای ارتباط با مساجد گام برداشت.
وی افزود: مساجد در کشور و به خصوص استان یزد به عنوان ظرفیت هایی مهمی است که میتوان از ان در راستای ارائه فعالیت های فرهنگ و هنری اسلامی گام برداشت.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: ما میتوانیم با استفاده از افراد هنری و هنرمندان به خوبی از فضای مساجد استفاده کنیم و هنرهای اسلامی و ایرانی را به عنوان آثار مهم و اثرگذار در جامعه معرفی کنیم.
حجت الاسلام فیروز گرج، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد در این نشست گفت: ما باید از هنر در مساجد به خوبی استفاده کنیم تا بتوان از انجمن ها و گروه های هنری به خوبی در راستای فهم بهتر دین در جامعه در این زمینه استفاده کرد.
وی ادامه داد: تلفیق هنر و دین کارهای عظیمی در مساجد برای ما بوجود می آورد و در این راستا نیز کانون های مساجد ما می تواند ظرفیت مناسبی برای استفاده انجمن های هنرمندان در راستای فهم گزاره های دینی باشد.
وی گفت: رفتارهای خوب در جامعه در صورتی که به صورت هنرمندانه بیان شود به خوبی اثرگذار است و مورد توجه مردم قرار می گیرد.
مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد تصریح کرد: ما میتوانیم با حضور هنرمندان عزیز در فضای معنوی مساجد و همچنین آشنایی اهالی مسجد گامی موثرتر در فهم زبان دین برداریم.