صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۸۲۹۹۹
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
واکاوی معضلات خانواده‌های شهدای حین خدمت 3؛

گروه جهاد و حماسه: همسر شهید ارغوانی گفت: پس از تغییر شهردار، حقوق‌مان هر ماه کاهش یافته است و همین امر سبب شده تا در زندگی دچار مشکلات فراوانی شویم؛ بهتر است به مسائل خانواده‌های شهدا رسیدگی شود و صرفاً جهت گرفتن عکس یادگاری به آن‌ها سر نزنیم.

لیلا رجب، همسر شهید ارغوانی، به مناسبت نام‌گذاری 27 دی ماه به نام روز شهدای جهاد دانشگاهی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اظهار کرد: با وجود گذشت دوسال از شهادت همسرم، هنوز نتوانسته‌ایم با این شرایط کنار بیاییم و زندگی برایمان بسیار سخت است. واقعا این موضوع، مسئله‌ای نیست که بخواهیم با آن کنار بیاییم و تنها اینطور خودمان را آرام می‌کنیم که خدا از ما قبول کند و همسرم در روز قیامت شفاعتمان کند و این‌چنین آرام می‌شویم.
وی افزود: حاصل زندگی من و شهید ارغوانی، یک پسر به‌نام امیرحسین است. پسرم وابستگی خاصی به پدرش داشت و هم‌اکنون 14 سال دارد و دوری از پدر برایش سخت است. نمی‌توان گفت که با این مسئله کنار آمده‌ایم اما قبول کرده‌ایم که دیگر به لحاظ فیزیکی شهید ارغوانی کنارمان نیست؛ البته به لحاظ معنوی حضورش را همیشه احساس می‌کنیم.
هسرشهید ارغوانی تصریح کرد: زمانی که همسرم شهید شد فقط در آن مدت کوتاه به دیدارمان آمدند و احوال‌مان را پرسیدند و بعدها ما را رها کردند؛ زندگی برای زنی تنها که شغلی ندارد و یک فرزند دانش‌آموز دارد بسیار سخت است و شاید کسی از خود سوال نکند که روزگار ما چگونه می‌گذرد.

وی یادآور شد: ما دائما استرس داریم و خدا را شاکریم که یک منزل در زمان حیات همسرم خریداری کردیم. وضعیت حقوقی همسرم هر ماه پس‌رفت می‌کند و هر ماه مبلغی از آن کم می‌شود. این اتفاق از زمان تغییرات شهرداری رخ داد و حقوقمان به شدت افت کرد و همین کسری حقوق گذران زندگی را برایمان سخت کرده است.این موضوع را بارها پیگیری کرده‌ایم اما به نتیجه‌ای نرسیدیم.
رجب اظهار کرد: در آن دوره؛ بسیاری به منزلمان می‌آمدند و با ما عکس می‌گرفتند و وعده می‌دادند تا وضعیتمان را پیگیری کنند اما بعد از مدتی کامل فراموش شدیم. امروزه سیستم‌های اداری پیشرفت کرده است و اگر من از چند نهاد حقوق بگیرم، قطعا در سیستم ثبت خواهد شد؛ اما من تنها از شهرداری حقوق می‌گیرم و برای دریافت همین مقرری ماهانه هم مشکل دارم.
وی بیان کرد: ما تحت حمایت بنیاد شهید نیستیم و گفتند که بهتراست تا زمان بازنشستگی تحت حمایت بنیاد شهید باشیم و زمانی‌که حقوق‌مان کاهش پیدا کرد، عنوان کردند که پس از پایان مدت بازنشستگی اصلاح خواهد شد و شاید هم تحت حمایت بنیاد شهید قرار بگیریم. ما همچنان تابع هستیم و منتظریم تا چه سرنوشتی برای‌مان رقم بخورد.
همسر شهید ارغوانی اظهار کرد: انتظارمان از همگان این است که فرزندان شهدای مدافع حرم را تنها نگذارند؛ چراکه فرزندان شهدا نیازمند حمایت بیشتری هستند.