صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۸۳۹۵۶
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰

گروه اجتماعی: یک خانواده شش نفره سیستانی که تاکنون به مشهد نرفته بودند به همت حوزه حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان بعد از 36 سال موفق به زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، به‌نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، یک خانواده شش نفره سیستانی که تاکنون به مشهد نرفته بودند به همت حوزه حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان بعد از 36 سال موفق به زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) شدند.
اسماعیل بذرافشان، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان در این خصوص بیان کرد: یک خانوار شش نفره سیستانی به دلیل نداشتن شناسنامه، مدارک هویتی و مشکلات مالی، 36 سال انتظار گشایش در کار خود و بهره‌مندی از مزایای اجتماعی بودند.
وی افزود: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان، نامه‌ای از سوی دختر خانوار به دکتر حسن روحانی نوشته شده بود و به دست امدادگران این نهاد برای بررسی رسید که در نهایت با پیگیری به عمل آمده این خانوار برای زیارت امام رضا (ع) به مشهد مقدس مشرف شدند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان ادامه داد: توجه به نیازهای تربیت دینی جامعه هدف از قبیل دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب، مادران و دختران و دختران بازمانده از تحصیل، دختران در آستانه ازدواج، سالمندان، مردان سرپرست خانوار، همسران جوان و متناسب سازی برنامه‌های اردویی با این نیاز از اهداف اصلی برگزاری این اردوها به شمار می‌رود.
بذرافشان با اشاره به راه‌اندازی طرح شوق زیارت با همکاری سازمان حج و زیارت، کمیته امداد و خیران یادآور شد: این طرح برای رساندن کمک های مردمی به نیازمندان که دغدغه سفر به مشهد و زیارت امام رضا (ع) دارند اجرا شده تا بسیاری از افراد نیازمند که به دلیل مشکلات مالی امکان سفر و زیارت حرم اهل بیت (ع) را ندارند به خواسته‌شان برسند.