صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۸۸۱۳۳
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۴
توحیدی:

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم استان کرمان گفت: طرح «بزرگ واقعه» یکی از آن‌ها است و با هدف گسترش فرهنگ قرآن در استان کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، سیدرضا توحیدی، رئیس مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم استان کرمان دیروز شنبه، 14 بهمن در مراسم تجلیل از نفرات برتر مسابقه «طرح بزرگ واقعه» در دفتر امام جمعه کرمان مراسم مجمع حافظان قرآن در کرمان را بسیار مهم و با قدمت ارزیابی کرد و گفت: این مجمع در استان کرمان از قدیمی‌ترین مجامع کشور است و برخی از این جلسات، حدود 50 سال است که در استان برگزار می‌شوند.
وی مجمع قاریان و حافظان استان کرمان را 27 ساله خواند و افزود: این مؤسسه در سال 69 فعالیت خود را در استان کرمان آغاز کرد و کار خود را با یک سبک بسیار متفاوت ادامه داد و اکنون دارای 21 شعبه در سطح استان بوده که هر کدام مستقل و مانند یک مدرسه قرآن عمل می‌کنند.
رئیس مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم استان کرمان ادامه داد: نوع کار در این مجمع متفاوت است، این مدل دارای انسجام بوده و به صورت منحصر به‌فرد اقدام می‌کند، این مجمع 750 مربی قرآن دارد که با سیستم اداره‌ای اداره نمی‌شوند و شغل دیگری به غیر از حضور در این مجمع را دارند.
وی به طرح مسابقه‌ای «طرح بزرگ واقعه» اشاره و اظهارکرد: مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم با هدف ایجاد موج قرآنی هر چند وقت یک بار، یک طرح را در استان پیاده می‌کند که طرح «بزرگ واقعه» یکی از آن‌ها است و با هدف گسترش فرهنگ قرآن در استان برگزار شد.
توحیدی بیان کرد: در این طرح بیش از 5 هزار نفر حضور داشتند، 38 میلیون تومان نیز برای آن هزینه شد و جوایز آن 6 میلیون به نفر اول و نفرات دوم تا ششم، 600 هزار تومان و 120 نفر دیگر نیز هر کدام یک قطعه طلا را دریافت می‌کنند که امروز با حضور امام جمعه تقدیم شد.
وی از طرح قبلی این مجمع گفت و تصریح کرد: برای حفظ سوره «یس» نیز مشارکت بسیار خوبی را شاهد بودیم و 2 هزار و 500 نفر شرکت کردند، این استقبال‌های بی نظیر از طرح های قرآنی نشان می دهد که کرمان در این زمینه استانی پیشتاز است و در آینده‌ای نزدیک طرح حفظ سوره «ملک» را کلید خواهیم زد.
یادآور می‌شود، در این طرح اعظم فرحبخش به مقام اول رسید و خانم‌ها عرفانی، شیغ‌شعاعی، ابوالحسن‌زاده، ضیغمی‌نژاد، مرادی و ورزنده دوم تا پنجم و آقای بهادر نیز ششم شد.