صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۸۸۳۵۵
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰

گروه فعالیت‌های قرآنی-رئیس اداره قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه در زمینه تربیت استعدادهای قرآنی جامعه معلولان غفلت کرده‌ایم گفت: اوقاف حمایت خود را برای تأمین بخشی از هزینه‌های تجهیز مراکز قرآنی جهت آموزش به این قشر و احداث مؤسسه قرآنی ویژه کودکان استثنایی اعلام می‌کند.

حجت‌الاسلام عبدالله حسینخانی، رئیس اداره قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، با اشاره به وضعیت دوره‌های آموزشی قرآن ویژه معلولان گفت: کودکان و نوجوانان معلول جدا از مردم عادی اجتماع نیستند و اوقاف به عنوان متولی امر قرآن وظیفه دارد از آنها حمایت کند و اگر تاکنون اقدامی صورت نگرفته باید اعتراف کنیم که غفلت کرده‌ایم.
وی تصریح کرد: بین جامعه استثنایی چه بسا بتوان کودکان و نوجوانان نخبه پیدا کرد، استعدادهایی که برای شکوفا شدن فقط نیاز به برنامه‌ریزی و حمایت دارند، دانش‌آموزان معلول همچون دانش‌آموزان عادی می‌توانند در رشته‌های قرائت، حفظ و حتی مفاهیم خوش استعداد باشند.
حجت‌الاسلام حسینخانی ادامه داد: با توجه به اینکه دارالقرآن‌ها و مؤسسات قرآنی در اختیار ارشاد، آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی است، اوقاف امکان در اختیار گذاشتن فضای فیزیکی برای آموزش این قشر از جامعه را ندارد اما در حوزه‌های دیگر مثل تأمین بخشی از اعتبار تجهیز مکان آموزش این افراد را می‌توانیم تقبل کنیم.

وی اظهار کرد: بهتر است مؤسسه تخصصی ویژه کودکان معلول احداث شود تا آموزش‌های تخصصی را از سنین پایه فرا بگیرند. اوقاف با توجه به در اختیار داشتن موقوفات قرآنی می‌تواند مکان احداث مؤسسه را تأمین کند، برای تربیت مربی و تجهیز مکان نیز اوقاف در کنار دیگر دستگاه‌های متولی قرآن، می‌تواند بخشی از هزینه‌ها را تقبل کند.

رئیس اداره قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با تأکید بر اینکه تربیت قرآنی کودکان استثنایی نیاز به مربی متخصص دارد گفت: برای شروع کار و تربیت مربی قرآن ویژه جامعه معلول می‌توان از ظرفیت آموزش و پرورش استثنایی که با رفتار و نوع آموزش آشنا هستند و همچنین مربیان قرآنی متخصص تهران بهره برد.
وی گفت: باید دستگاه‌های متولی قرآن طی نشستی ظرفیت‌های خود را برای شکوفا کردن استعدادهای این قشر از جامعه اعلام کنند و اگر لازم باشد تفاهم نامه‌ای بین متولیان امور قرآنی در این زمینه امضا شود درواقع جا برای فعالیت قرآنی برای هر قشری از جامعه وجود دارد و فقط باید سلیقه به خرج داد و طرح‌های ناب را به درستی اجرا کرد./انتهای پیام