صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۹۲۱۵۷
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
امام جمعه ایزدشهر:

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌زاده با بیان اینکه انسان با تقوا در دنیا آرامش دارد و در آخرت آسایش، گفت: کسی که تقوی الهی را در زندگی‌اش پیاده کند و زندگی‌اش را بر مدار و محور تقوی تنظیم کند، خیر دنیا و آخرت را برای خود به ارمغان می‌آورد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌زاده، امام جمعه ایزدشهر، 27 بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: انسان متقی کسی است که دنیا و آخرت را در کنار هم داشته باشد، نه دنیازده‌ای است که آخرتش را به دنیا می‌فروشد و نه تارک دنیایی است که فقط به آخرت بیاندیشد؛ انسان با تقوی هر کدام را در جایگاه خودش حفظ می‌کند.

وی افزود: حضرت صدیقه طاهره(س) در یکی از دعاهای‌شان این‌گونه از خداوند درخواست می‌کنند که «اللهم اَصلِح لی دینی»، خدایا دینم را اصلاح کن، «الذی هُو عِصمَهُ اَمری» دینی که اساس و محور کارهای من است، اول دیندار درستی باشم در عمل نه زبان، «و اصلح لی دنیایی»، دنیای من را اصلاح کن، «التی فیها معاشی»، دنیایی که محل معاش و زندگی من است، «و اصلح لی آخرتی»، آخرت من را هم اصلاح کن، «التی فیها معادی»، آخرتی که سرانجام من به سوی آن است؛ حضرت زهرا(س) می‌فرمایند که دین، دنیا و آخرت باید این سه را در کنار هم داشت، اصلاح این سه امکان‌پذیر نیست مگر با مراعات تقوای الهی، با بندگی خداوند تبارک و تعالی.

امام جمعه ایزدشهر در ادامه ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) عنوان کرد: در عظمت حضرت زهرا(س) همین بس که خداوند عالم در حدیث قدسی فرموده‌اند «لولا فاطمه لما خلقتکما»، اگر فاطمه نبود شما پیغمبر و علی را خلق نمی‌کردیم؛ یعنی خداوند می‌فرماید اگر مقام عبودیت نبود، نبوت و امامت هم به آن هدف نهایی خودش نمی‌رسید؛ مقام نبوت و امامت مقدمه است برای رسیدن به عبودیت؛ حضرت فاطمه(س) مظهر عبودیت و بندگی خداست در حالی که نه پیامبر بود و نه امام.

حجت‌الاسلام حاجی‌زاده گفت: این همه روایت در عظمت حضرت زهرا(س)، احادیث قدسی، از زبان پیغمبر خاتم(ص)، حضرت امیرالمؤمنین و سایر اهل بیت(ع)، پس چرا اینهمه ظلم و ستم به این خاندان روا داشتند، دلایل زیادی دارد که به سه نکته اشاره می‌کنم در حقیقت سه گروهی که زمینه ظلم را فراهم کردند که هر کدام بحث مفصلی دارد، دلیل اول بی‌تقوایی امت، عدم خودسازی و تهذیب نفس، مسلمان بی‌تقوی؛ حضرت صدیقه طاهره(س) می‌فرمایند که بعد رحلت پدرم رسول خدا(ص)، افراد بی‌تقوا وارد میدان شدند، تا زمانی ‌که پدرم بود شیطان در لاک خود فرو رفته بود، بعد رحلت پدرم، شیطان سرش را از لاک بیرون آورد، اشاره به امت کرد، آنهایی که تهذیب نفس نکرده بودند، تقوی را در جان‌شان پیدا نکرده بودند، به اشاره شیطان جواب مثبت دادند لذا به خاطر پست و مقام و ریاست و دنیا، ولایت و امامت را کنار زدند. این یک کد و رمز است، اگر تهذیب نفس نکنیم به وقتش زمین‌گیر خواهیم شد.

وی ادامه داد: دلیل دوم مربوط به کسانی است که تاریخ از آنها به عنوان دشمن اهل بیت(ع) یاد نمی‌کند، کسانی که به ظاهر در لباس دوست بودند اما خون به دل امیرالمؤمنین و اهل بیت(ع) کردند، انسان‌هایی کج فکر بی‌بصیرتی که فهم درست و تحلیل درست از قضایا نداشتند، امیرالمؤمنین(ع) از این افراد در نهج‌البلاغه به قاعدین نام می‌برد؛ شخصیت‌های بزرگی چون سعدبن ابی الوقاص، عبدالله بن عمر، عبدالله بن قیس، ابوموسی اشعری و ده‌ها و صدها نفری که باید آنها را حزب القاعدین نامید، افرادی که امیرالمؤمنین(ع) در وصف آنها می‌فرماید «خذلواالحق و لم ینصروالباطل»، باطل را یاری نکردند ولی حق را هم خوار کردند؛ نمونه آن را در جنگ جمل مشاهده می‌کنید، بزرگانی چون سعد بن ابی الوقاص، زید بن ثابت و دیگران می‌گفتند این جنگ فتنه است، جنگ خانوادگی است، جنگ میان همسر رسول خدا و داماد رسول خداست؛ لذا نه به کمک عایشه رفتند و نه به کمک امیرالمؤمنین(ع)، اسلام همیشه از این دسته افراد ضربه خورده است، بی‌بصیرت‌های کج فکر اما در لباس دوست.

امام جمعه ایزدشهر بیان کرد: گروه سوم مسلمانان ضعیف‌الایمان و ترسو و بزدلی که حاضر نبودند برای دفاع از حق و حقیقت، از آبروی خود هزینه کنند؛ کسانی که می‌دانستند حق با علی و فاطمه است اما از ترس حاضر به اعتراف نبودند، شما قضیه فدک را ملاحظه کنید؛ آن زمانی که حضرت زهرا(س) وارد مسجد شدند و خطبه غرایی خواندند، فرمودند که چرا شماهایی که می‌دانید حق با من و علی است از ما دفاع نمی‌کنید، نوشته‌اند انصار همگی سرهای‌شان را به پایین انداختند، آرام آرام اشک ریختند اما زبان بر نیاوردند، جرأت نکردند حرفی بزنند، حاضر نشدند برای دفاع از حق یک حرف بشنوند، حاضر نشدند که برای حمایت از ولایت یک سیلی بخورند، یک تازیانه بخورند.

وی افزود: امروزِ جامعه هم همین است؛ اگر بی‌تقوایی در جامعه حاکم شود، اگر قومی، ملتی، گروهی کج فکر و بی‌بصیرت شوند و تحلیل درست از قضایا نداشته باشند، اگر مؤمنان آبروی خود را برای حفظ نظام و انقلاب و ولایت و دین خرج نکنند، جامعه ما به بلای امت بعد پیغمبر دچار خواهد شد، کار به جایی می‌رسد که درب منزل امیرالمؤمنین(ع) را آتش می‌زنند، فاطمه زهرا(س) را بین در و دیوار قرار می‌دهند و آن همه جسارت را روا می‌دارند.

امام جمعه ایزدشهر عنوان کرد: کسی که تقوی الهی را در زندگی‌اش پیاده کند و زندگی‌اش را بر مدار و محور تقوی تنظیم کند، خیر دنیا و آخرت را برای خود به ارمغان می‌آورد، انسان با تقوا در دنیا آرامش دارد و در آخرت آسایش، این فرموده قرآن کریم است که «انّ المتقین فی مقام امین»، امیدواریم که خداوند توفیق مراعات تقوی را به همه ما عنایت بفرماید.

وی گفت: سوم اسفندماه یادآور یکی از پلیدترین توطئه‌های دشمنان اسلام، در تاریخ معاصر ایران است، توطئه‌ای انگلیسی که با روی کار آمدن رضاخان پهلوی خائن، اسلام‌ستیزی را در دستور کار خود قرار دادند، رضاخان ملعون، خیانت‌های فراوانی را پایه‌گذاری کرد، از جمله آنها توطئه کشف حجاب در ایران بود، توطئه‌ای که به دنبال جایگزین کردن افکار پوچ لیبرالیستی به جای ارزش‌های اصیل اسلامی بوده است، تا جایی که یک سال بعد از روی کار آمدن رضاخان بحث کشف حجاب مطرح می‌شود، امروز متأسفانه حاصل آن تفکر سکولار و لیبرال رضاخانی را بعد از چهار دهه از انقلاب هنوز در کشور شاهد هستیم؛ گرچه قاطبه مردان و زنان جامعه ما دیندار و پایبند به ارزش‌ها هستند و حجاب را به‌عنوان یک اصل ضروری دین می‌شناسند و به آن عمل می‌کنند اما هستند افرادی که این اصل ضروری دین را مورد هجمه قرار می‌دهند، چهارشنبه سفید را مطرح می‌کنند، دختران خیابان انقلاب را مطرح می‌کنند، پسران خیابان آزادی را مطرح می‌کنند، برای زن و مرد حق انتخاب حجاب را مطرح می‌کنند، بله این حرف به ظاهر حرف درستی است اما تعریف شما از حجاب چیست؟ آیا منظور شما از حق انتخاب حجاب همان حقی است که غربی‌ها به آن معتقدند، ما انقلاب کردیم که این تفکرات را از بین ببریم، این اندیشه‌های باطل را از بین ببریم نه اینکه عده‌ای بعد 40 سال همان تفکر انگلیسی و رضاخانی را در جامعه مطرح کنند، معلوم می‌شود این عده اسلام را خوب نفهمیدند، دین را خوب درک نکردند، نیاز به بازنگری در معلومات‌شان دارند.

حاجی‌زاده در ادامه با اشاره به حضور حماسی و تماشایی مردم ایران در 22 بهمن، اظهار کرد: ملت بزرگ ایران با حضور چشمگیر خودشان یک بار دیگر اعلام کردند که معتقد به نظام، انقلاب، ولایت هستند و پای آرمان‌های انقلاب ایستادند، باید از این حضور باشکوه مردم تقدیر و تشکر کرد؛ منقول است که میانه جنگ صفین، برای عده‌ای از یاران امیرالمؤمنین(ع) شبهه به‌وجود آمد که آیا جنگ با مسلمانان مقابل، صحیح است یا خیر؟ یک نفر نزد جناب عمار آمد و عرضه داشت جناب عمار من تا دیشب یقین داشتم که معاویه باطل و علی حق است اما دیشب دیدم لشکر معاویه مثل ما اذان می‌گویند، نماز می‌خوانند، قرآن می‌خوانند، به شک افتادم که حق با کیست؟ جناب عمار جوابی دادند که به درد امروز جامعه ما می‌خورد، عمار گفت اولاً در هر جنگی باید اهمیت پرچم را دانست، هر جبهه‌ای برای شناسایی خود، پرچمی را جلوی سپاه علم می‌کند که نماد قدرت و هویت آن لشکر است، دشمن هم سعی می‌کند آن پرچم را از بین ببرد، ثانیاً صاحب پرچم و پرچمدار در هر میدانی بسیار مهم است که چه کسی باشد، اگر پرچمدار از بین برود نشانه شکست لشکر است، لذا وقتی حضرت عباس(ع) روز عاشورا آمد تا اجازه میدان بگیرد حضرت سیدالشهدا(ع) فرمود «انت صاحب لوائی و اذا مضیت، تفرق عسکری»، دشمن سعی می کند پرچمدار را بزند، ثالثاً مردمان زیر این پرچم و لشکر چه کسانی هستند، مرحله سوم دشمن به سراغ مردم آن لشکر می‌رود، نکته بسیار مهم که باید از کلام جناب عمار استفاده کنیم این است که دشمن اگر بخواهد یک قوم و ملت و لشکری را شکست دهد، پرچم آن کشور را می‌زند، پرچمدار آن را می‌زند، بعد به سراغ مردم آن می‌رود، امروز پرچم ما به دست پرچمداری است که در مقابل همه توطئه‌ها و دشمنی‌ها توانسته عزت و اقتدار ایران اسلامی را حفظ و آن را رشد دهد.

وی افزود: امروز ما شاهد ایرانی مقتدر و امن در میان کشورهای ناامن هستیم، خوب یک سؤال مطرح است که این اقتدار از کجا آمده است؟ آیا غیر از این است که پرچم ما پرچم اسلام است، پرچم دین و قرآن است؟ آیا غیر از این است که پرچمدار ما این سید از سلاله فاطمه زهرا(س) است، یک پرچمدار آگاه، مدیر، مدبر و انقلابی است؟ آیا غیر از این است که مردم زیر این پرچم، بهترین مردم در طول تاریخ هستند؛ مردمی که با وجود همه مشکلات و سختی‌ها و نارسایی‌ها پای این آرمان‌ها و انقلاب و ولایت ایستاده‌اند؛ امروز به برکت همین پرچم و پرچمدار و مردم تحت لوای این پرچم است که جبهه مقاومت در مقابل همه فشارهای بین‌المللی پیروز میدان می‌شود و هر روز شاهد قدرت بیشتر جبهه مقاومت و تضعیف جبهه کفر و دشمن می‌شویم، به برکت همین پرچم و پرچمدار و مردم تحت لوایی این پرچم است که سوریه‌ای که یک قدم تا متلاشی شدن فاصله داشت امروز قوی‌ترین جت‌های جنگی رژیم اسرائیل را سرنگون می‌کند، به برکت همین پرچم و پرچمدار و مردم تحت لوای این پرچم است که تحلیلگران بین‌المللی معترف هستند که جمهوری اسلامی ایران ابرقدرت نوظهور منطقه است و ان‌شاءالله به عنایت امام زمان(عج) و به برکت همین پرچم و پرچمدار جبهه استکبار عموماً و اسرائیل غاصب خصوصاً به دست مردم تحت لوای پرچم اسلام نابود خواهند شد.

محمدمهدی کیانپوری

انتهای پیام/