صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۹۲۶۶۹
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
بازگیران تاکیدکرد:

گروه فرهنگی: سرپرست معاونت آموزش و پرورش لرستان با اشاره این‌که یکی‌از مباحثی که در آموزش و پرورش باید به آن توجه شود بحث خلاقیت است، اظهارکرد: دانش‌آموزی که امروز از دست‌سازه خود لذت ببرد، فردا کشور را خواهد ساخت.

 به گزارش ایکنا از لرستان، نصراله بازگیران، سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان شنبه، 28 بهمن در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه «دست‌سازه‌های دانش‌آموزی» آموزش و پرورش ناحیه یک خرم‌آباد با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه‌زهرا(س) و تسلیت ایام فاطمیه، گفت: معتقدم هر مراسم یا هر تریبونی که در حوزه آموزش و پرورش به عناوین مختلف برگزار می‌شود، فرصتی در اختیار ما قرار می‌دهد تا پیرامون مسائل دستگاه تعلیم و تربیت هم اندیشی و فرهنگ‌سازی کنیم .
وی با اشاره این‌که یکی‌از مباحثی که در آموزش و پرورش باید بیشتر به آن توجه شود بحث خلاقیت است، افزود: در آموزش و پرورش گذشته‌نگر و سنتی چارچوب مشخصی طراحی شده که در قالب آن دانش‌آموز زرنگ دانش‌آموزی است که بتواند نمره عالی کسب کند و در نهایت از عهده امتحانات پایان ترم برآید.
بازگیران ادامه داد: این قالب، مبتنی بر تقلید و انتقال مطالب است و امروزه نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای یک انسان کامل برای ورود به جامعه باشد.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان در ادامه ایده‌پروری، مشارکت‌جویی و روحیه آفرینش‌گری را از ویژگی‌های یک دانش‌آموز خلاق برشمرد و گفت: امروز دانش‌آموزی موفق است که بتواند به سؤال‌های دنیای پیرامون خود پاسخ‌های متفاوتی ارائه کند.
بازگیران با بیان این‌که تدریس معلم در کلاس درس باید در جهت توسعه فکر واگرا به‌جای تفکر همگرا باشد، به اهمیت نهادینه کردن فرهنگ مهارت‌آموزی و کارآفرینی در دستگاه تعلیم و تربیت اشاره کرد و افزود: با افتتاح نمایشگاه دست‌سازه‌ها، قطعاً زمینه برای بروز خلاقیت، خودباوری و اعتماد به نفس، دانش‌آموزان فراهم می‌شود .
بازگیران ضمن تجلیل از کارکنان اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان خرم‌آباد، گفت: یقین بدانید دانش‌آموزی که امروز از دست‌سازه خود لذت ببرد، فردا کشور را خواهد ساخت.

انتهای پیام