صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۹۲۸۱۰
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
کارشناس دینی:

گروه اجتماعی: حجت الاسلام خداپرست حفظ حجاب و عفاف را یکی از نقاط عطف زندگی حضرت زهرا(س) دانست و گفت: مگر می‌شود انسان محبت و عشق حضرت را در دل داشته باشد و نسبت به عفاف و حجاب بی توجهی کند؟!

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین سجاد خداپرست، مدرس حوزه علمیه شامگاه گذشته، 28 بهمن در مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت زهرا(س) در رشت، با بیان اینکه در بیان زندگی حضرت زهرا(س) حق نداریم حضرت را فقط در یک بعد خاص ببینیم، گفت: نگاه تک بعدی به حضرت زهرا(س) خیانت به ایشان است.

وی با تاکید بر لزوم در نظر داشتن تمامی ابعاد زندگی حضرت فاطمه زهرا(س)، ادامه داد: اگر حضرت فقط در یک بخش خاص موفق بود، براساس حدیث نبوی به عنوان اسوه تام و الگویی برای همه بشریت معرفی نمی‌شدند.

این خطیب گیلانی، با بیان اینکه زندگی حضرت زهرا(س) را می‌توان در سه بعد فردی، خانوادگی و اجتماعی معرفی کرد، افزود: دیواری که بین حضرت زهرا(س) و خودمان کشیده‌ایم باید برداشته شود؛ خیانت است اگر بگوییم نمی‌توان مثل آن حضرت زیست. اگر اینگونه بود پیامبر(ص)، امر به الگو قرار دادن حضرت نمی‌کرد.

وی با تاکید بر اینکه حضرت فاطمه(س) الگویی حسی و دست‌یافتنی است، اظهار کرد: باید با دقت در زندگی این بانوی بزرگ، سبک زندگی فاطمی را الگو قرار دهیم. البته از آنجایی که حضرت فاطمه(س) عصمت مطلق داشت که اعطایی از سوی پرودگار عالم و غیر اکتسابی است، نمی‌شود عین ایشان شد ولی می‌توان شبیه حضرت زهرا(س) و دیگر معصومین زیست؛ چرا که این توان به ‌صورت بالقوه در نهاد تمام انسان‌ها قرار دارد.

حجت‌الاسلام خداپرست، با اشاره به جایگاه حضرت زهرا(س)، خاطرنشان کرد: خداوند در حدیثی قدسی فرمودند «تمام عالم را برای فاطمه(س) خلق کردم» و در حدیثی نبوی آمده «خشنودی خدا در گرو خشنودی فاطمه(س) و غضب خدا در گرو غضب فاطمه(س) است» لذا ما برای کسب رضا و پسند حضرت زهرا(س) خیلی کار داریم.

وی با بیان اینکه انسان در صورت ابراز محبت به شخصی دیگر، سعی می‌کند خود را شبیه او سازد، گفت: ما هم اگر حضرت زهرا(س) را دوست داریم باید بنگریم حضرت چه چیزی را دوست دارد و چه چیزی را دشمن. در غیر این ‌صورت این محبت و دوست ‌داشتن پوشالی است.

این کارشناس دینی اضافه کرد: حفظ حجاب و عفاف یکی از نقاط عطف زندگی حضرت زهرا(س) است. مگر می‌شود انسان محبت و عشق حضرت را در دل داشته باشد و نسبت به عفاف و حجاب بی توجهی کند؟!