صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۹۳۸۳۵
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳

گروه اقتصادی- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد گفت: تمام شهرهای استان یزد از اینترنت نسل چهارم برخوردارند.

به گزارش ایکنا از یزد، اکرم فداکار، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد 3 اسفندماه در جمع اعضای انجمن صنفی خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان یزد اظهار کرد: در حال حاضر فناوری اطلاعات و ارتباطات به سایر بخش ها رسوخ کرده و نیاز به فرهنگ‌سازی مستمر در استان وجود دارد که کمک رسانه ها را می طلبد.

وی ادامه داد: این اداره کل با هدف هماهنگی و نظارت بر فعالیت شرکت‌ها و اپراتورهای مختلف بعد از خصوصی سازی شرکت مخابرات در کشور و استان یزد ایجاد شده است.

فداکارافزود: اداره کل پست، پست بانک، شرکت‌های زیرساخت، سازمان تنظیم مقررات و ادارات تابعه، اپراتورها و شرکت‌های دارای پروانه از جمله زیرمجموعه‌های اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان یزد است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد گفت: از ابتدای دولت یازدهم شتاب جدی در توسعه و پیشرفت زیرساخت‌های ارتباطی وجود داشته به نحوی که در حال حاضر سرعت اینترنت سیار در استان یزد بالای چهار است و تمام شهرهای استان از ‌اینترنت نسل 4 بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای دولت یازدهم پهنای باند ورودی استان یزد 9 برابر شده است تصریح کرد: استان یزد در بحث ضریب نفوذ تلفن همراه رتبه اول و ضریب نفوذ مشترک اینترنت پرسرعت رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص داده است.

فداکار با اشاره به اینکه این اداره کل توسعه کسب و کار جدید و ایجاد اشتغال را برای تسهیل‌ گری و بسترسازی دنبال می‌کند گفت: در حوزه شرکت های دانش بنیان استان در جایگاه سوم کشور قرار دارد به نحوی که در مجموع  77 شرکت دانش بنیان، 38 شرکت در حوزه آی سی تی فعال هستند که در رتبه دوم کشور قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه 83 درصد روستاها دارای ارتباط هستند افزود: 555 روستا یعنی 57/6 درصد روستاها دارای تلفن خانگی و 389 روستا دارای دسترسی اینترنت پرسرعت هستند.

فداکار حمایت از مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب و کارهای نوپای فاوا و راه‌اندازی موسسه حمایتی برای توسعه کسب و کارهای نوین را از جمله اقدامات برشمرد و گفت: مردم می توانند در صورت وجود شکایات در این حوزه با سامانه 195 که بدین منظور راه اندازی شده، تماس حاصل فرمایند.