صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۹۴۶۴۳
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
شب گذشته صورت گرفت؛

گروه سیاست و اقتصاد ـ همزمان با شب رحلت آیت‌الله سیدمهدی عبادی و برگزاری چهاردهمین مراسم شب خاطره امام جمعه فقید مشهد، ستاد مردمی پانزدهمین سالگرد ارتحال آن مرحوم آغاز به کار کرد.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به مناسبت چهاردهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله سیدمهدی عبادی، امام جمعه فقید مشهد، مصادف با شب رحلت آن عالم و همزمان با آغاز فعالیت ستاد مردمی پانزدهمین سال رحلت آن مرحوم، مراسم شب خاطره‌ای با حضور جمعی از مسئولان و خانواده‌های شهدا شامگاه گذشته، ششم اسفندماه، در بیت آن مرحوم برگزار شد.
زهد و ساده زیستی، از صفات آیت‌الله عبادی
در این مراسم آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، بیان کرد: اگر بنا باشد آرایش‌های زندگی را در شکل پیرایش دربیاوریم، آرامش و اطمینان خاطرمان بیشتر است وآیت‌الله عبادی نشان دادند، انسان می‌تواند در یک زندگی ساده، آرامش و خوشی خود را تامین کند و این آرامش، حاصل تجرد از بسیاری از موقعیت‌ها و افزون‌طلبی‌ها است و زندگی ساده مرحوم عبادی این مسئله را تداعی می‌کند.


آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: در بحث زندگانی جمعی، ما از حدود 55 سال پیش با آیت‌الله عبادی ارتباط داشتیم و وضعیت زندگی و روحیه آن مرحوم برای من مورد توجه بوده است، من در سفر مکه که با ایشان همسفر بودم، مشاهده کردم که روحیه طلبگی و زهدشان را به همان شکل حفظ کرده‌اند.


وی با بیان اینکه این شخصیت‌ها برای ما یک تابلو در زندگانی هستند، اذعان کرد: صداقت و استقامت آیت‌الله عبادی، از دیگر صفات ایشان بود و آن مرحوم در حوزه مسائل سیاسی، در یک مسیر واحد قرار داشت و هیچ گاه نشد برای جلب نظر دیگران یا موقعیت یا مسائل دیگر در فعالیت‌های سیاسی پس و پیش شود.
مسیر سیاسی آیت‌الله عبادی، ثابتِ مستقیم بود
امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه خط آیت‌الله عبادی در مسیر سیاست، خط ثابت مستقیم لایتغیر بود، ابراز کرد: مهم این است که فرد در جریان فعالیت‌های مختلف اجتماعی قرار گیرد اما از خط حقیقی و اصلی‌اش منحرف نشود و این ثبات و استقامت آن مرحوم در یک خط سیاسی، باید برای ما نصب‌العین شود.
آیت‌الله عبادی، عالمی مجاهد
علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم بیان کرد: هر انقلابی رهبرانی دارد که برخاسته از نوع نگاه و ایدئولوژی آن نظام است، در نظام ما که مبنایش دینی و اسلامی است، کسی جز روحانیت نمی‌تواند از کادر آن باشد و تعامل روحانیت با جامعه در گذشته یک ارتباط بی‌بدیل بود.


وی با بیان اینکه افرادی مانند آیت‌الله عبادی در دوران ستمشاهی به شدت تلاش کردند، عنوان کرد: همه کسانی که تفکر انقلاب را دنبال می‌کردند، آموخته بودند که مبارزه برای خدا، خستگی ندارد و همه آنانی که با حکومت طاغوت مبازه می کردند، بسیار اذیت شدند اما پای ارزش‌هایشان ایستادند.
رشیدیان ابراز کرد: چند ویژگی در آیت‌الله عبادی شاخص بود که آرامش و طمانینه آن مرحوم و اعتدال‌شان در مسائل خاص بود، ایشان عالمی عامل، ساده زیست، صادق و خیرخواه مردم بودند و این را در عمل نشان دادند، زندگی ساده و زاهدانه‌ای داشتند و دو دسته گل تقدیم نظام و انقلاب کردند.
ارادت بی‌ریای آیت‌الله عبادی به خانواده شهدا
سیدمرتضی بختیاری، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی هم با اشاره به تدین پدر و خانواده آیت‌الله عبادی و احترام فراوان ایشان به پدرشان، اظهار کرد: آن مرحوم دستان پدرشان را می‌بوسیدند و دستان پدر را بر چشمان خود می‌نهادند.


وی با اشاره به عشق و ارادت آن عالم فقید به شهدا و خانواده آن‌ها، بیان کرد: ایشان با اینکه پدر دو شهید بودند، در خط مقدم جبهه حضور می‌یافتند و حضور ایشان برای رزمنده‌ها مسرت‌بخش بود و آن‌ها را به وجد می‌آورد.
بختیاری عنوان کرد: آیت‌الله عبادی، بی ریا و خالصانه و خستگی ناپذیر، برای حضور در بین خانواده شهدا بودند و مشی ساده‌زیستی آن مرحوم، عملی اثرگذار بود، آن مرحوم، قلب‌شان برای محرومان می‌تپید.
یادآور می‌شود، تلاوت آیات 7 تا 9 سوره غافر توسط حجت‌الاسلام مهدی شجاع، قاری و مؤذن حرم رضوی و رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی، قرائت زیارت عاشورا و ذکر مصیبت اهل بیت(ع)، مدیحه سرایی گروه همخوانی ثارالله(ع) از دیگر بخش‌های این مراسم بود که در آن همسر آیت الله عبادی و دیگر اعضای بیت آن مرحوم حضور داشتند.

انتهای پیام