صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۹۶۰۳۸
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸

گروه سیاسی- نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: اخیراً اقدامی در خصوص حذف دلار از مراودت از سوی دولت با کشورهای دیگر انجام گرفته است که یک اقدام مثبتی برای شکستن حلقه تحریم‌ها و آزادسازی کشور از محرومیت‌های ناشی از تحریم است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز، اظهار کرد: اخیراً اقدامی در خصوص حذف دلار از مراودت از سوی دولت با کشورهای دیگر انجام گرفته است که یک اقدام مثبتی برای شکستن حلقه تحریم‌ها و آزادسازی کشور از محرومیت‌های ناشی از تحریم است.

وی، با بیان این‌که آمریکا و هم دستانش خواهان افزایش وابستگی جمهوری اسلامی ایران به دلار هستند، گفت: هر چند که حذف دلار باید زودتر از این‌ها انجام می‌شد، ولی با این حال اقدام مثبتی است که در حل تحریم‌ها و محدودیت‌های ایجاد شده می‌تواند نقش موثری داشته باشد.

حجت‌الاسلام آل هاشم، با اشاره به این که سازمان ملل باید نماینده ملت‌ها و محلی برای بحث و اقدام علیه کشورهای تجاوزگر باشد، یاد آور شد: بسیاری سازمان ملل متحد را سازمانی بی‌خاصیت و وابسته تعریف می‌کنند که نمونه‌های متعددی از این وابستگی‌ها در خصوص موضوعات مختلف در طول زمان دیده شده است و نشان می دهد که این سازمان نتوانسته به خوبی به وظایف خود عمل کند.

خطیب جمعه تبریز، در خصوص شکست تلاش‌های ضد ایرانی سازمان ملل متحد در هفته گذشته، خاطر نشان کرد: در سازمان ملل قطعنامه‌ای از سوی انگلستان با موضوع یمن و ادعای بی اساس آن مبنی بر تلاش ایران برای ارسال سلاح به این کشور مطرح شد که با وتوی روسیه این کار مورد قبول واقع نشد و به هم خورد.

وی، افزود: درحالی‌که عربستان و دیگر کشورها با حمایت مستقیم آمریکا، ملت مظلوم یمن را تحت حملات جنگی و تحریم‌های غذایی و دارویی قرارداده‌اند، ایران بابت حمایت‌های معنوی خود موجب بازخواست قرار می‌گیرد که اقدام قابل تاملی است.

حجت‌الاسلام آل هاشم، در ادامه با اشاره به موضوعات زیست محیطی و اهمیت آن همچنین فرارسیدن روز درختکاری و منابع طبیعی تصریح کرد: درخت گرانبهاترین آفریده‌های خداوند متعال است و نقش حیاتی در زندگی انسان دار د و در اسلام نیز توجه ویژه به درخت و درختکاری شده است.

امام جمعه تبریز، ادامه داد: درخت شاخص خرمی و مظهر زندگی است که نقش زیادی در کاهش آلودگی هوا دارد که باید مورد توجه جدی مردم و مسوولان قرار گیرد.

وی در ادامه به صرفه‌جویی در مصرف آب با توجه به رسم خانه‌تکانی تاکید کرد و گفت: لازم است با توجه به کاهش نزولات جوی و خشکسالی‌های متوالی در مصرف آب صرفه‌جویی صورت گیرد و بی‌رویه از آب شرب برای شستشوهای این ایام استفاده نشود.