صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۹۶۷۹۳
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷
آبایی عنوان کرد:

گروه اقتصادی- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: بر اساس آخرین اطلاعات سامانه رصد 8هزار اشتغال جدید در استان در سامانه ثبت و از ابتدای امسال تاکنون بیش از 11 هزار فرصت شغلی در نقاط مختلف استان مرکزی ایجاد شده است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، محمد تقی آبایی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی، امروز، 13اسفند در دیدار با آیت‌الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه دراستان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد گفت: مهمترین دغدغه کشور اشتغال است و رهبری و رئیس جمهور نیز با جدیت در این حوزه وارد شدند. بر اساس آخرین آمار در پاییز 96 جمعیت فعال کشور 971 هزار نفر نسبت به مشابه سال قبل افزایش پیدا کرده است. جمعیت فعال کشور در حال حاضر 26 میلیون و 470هزار نفر است و جمعیت شاغل نسبت به سال گذشته 957هزار نفر افزایش پیدا کرده است.
وی تصریح کرد: نرخ بیکاری کشور امسال نسبت به پاییز سال گذشته 4دهم درصد کاهش پیدا کرده است. استان‌های کرمانشاه و چهارمحال و بختیاری بالاترین نرخ بیکاری را داراند و استان مرکزی در سه سال گذشته با 8.5 درصد نرخ بیکاری پس از استان‌های سمنان و هرمزگان پایین‌ترین نرخ بیکاری را دارد.
آبایی با اشاره به ثبت اشتغال‌ها در سامانه رصد، اظهار کرد: بر اساس آخرین اطلاعات سامانه رصد 8هزار اشتغال جدید در استان در سامانه ثبت شده است. 3هزارنفر از سوی 17 مرکز کاریابی به نقاط مختلف استان اعزام شدند. در سال جاری 11هزار شغل جدید در استان ایجاد شده است.
وی ادامه داد: آمار اشتغال‌زایی دستگاه‌های اجرایی و تأمین اجتماعی استان برابری می‌کند، بیش از 7 هزار و 850 بیمه شده جدید مشمول ماده 148 قانون داریم که تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفتند. آمار نشان می‌دهد که برنامه‌های استان در حوزه اشتغال تقریبا 90درصد اجرایی شده است.
آبایی به تشریح اشتغال‌های فراگیر و روستایی پرداخت و افزود: 291میلیارد تومان از محل 20هزارمیلیارد تومان تبصره 18قانون بودجه به استان برای اشتغال فراگیر اختصاص یافت. اشتغال روستایی با اذن رهبری یک و نیم میلیارد دلار با مصوبه مجلس در اختیار دولت قرار گرفت که سهم استان مرکزی 294 میلیارد تومان است که از این مقدار 50درصد به استان تخصیص پیدا کرد تاکنون 102میلیارد و 500 میلیون تومان به استان اعتبار تخصیص شده که 90 میلیارد تومان به رسته‌های پر اشتغال اختصاص یافته است.
وی تصریح کرد: 242طرح از 281 طرح واجد الشرایط دریافت تسهیلت شناخته شدند که به بانک‌های عامل معرفی شدند رقم تسهیلات بالغ بر 71میلیارد و 700 میلیون تومان است که با جذب این رقم پیش بینی می‌کنیم یک‌هزار شغل مستمر و پایدار در روستاها ایجاد شود. از ابتدای امسال تاکنون بیش از 11 هزار فرصت شغلی در نقاط مختلف استان مرکزی ایجاد شده است./انتهای پیام