صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۹۸۵۶۱
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
حجت الاسلام بهرامی خبر داد:

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردل از تقدیر از عاملان زکات شهرستان اردل خبر داد.

حجت‌الاسلام حمید بهرامی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردل، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، با اعلام این خبر گفت: پرداخت زکات که از واجبات است در اسلام بسیار اهمیت دارد و باید این مهم در جامعه تبیین گردد.

وی بابیان اینکه یکی از مسائلی که اخیراً مقام معظم رهبری هم بر آن تأکید داشتند، بحث عدالت است اظهار کرد: یکی از شاخه‌های عدالت با پرداخت زکات قابل‌دسترسی است.
حجت‌الاسلام بهرامی با اشاره به اینکه افزود: با پرداخت زکات است که فقر از بین می‌رود و باید در گسترش فرهنگ زکات یک اهتمام ویژه داشت افزود: مبلغین، روحانیون و افراد متدین و آگاه در راستای فرهنگ‌سازی زکات نقش بسزایی دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردل با تأکید بر اینکه این افراد طبق فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر باید نسبت به اطرافیان خود احساس مسئولیت کنند و ایشان را به فریضه زکات آگاهی بدهند خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم فرهنگ زکات را نهادینه کنیم آن‌وقت به رفع فقر و دستیابی به عدالت باید امید داشته باشیم.
وی تصریح کرد: اگر زکات گرفته‌شده به‌درستی و درجایی که باید مصرف بشود انجام گیرد موجب برکات فراوان فردی و اجتماعی می‌شود.