صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۹۸۹۸۱
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
21 اسفندماه امسال،

گروه معارف- مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری کنگره شعر اهل بیت(ع) ۲۱ اسفندماه ساعت ۸:۳۰ صبح در محل سینما بهمن شهرستان بیرجند خبر داد.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد رضایی، ظهر امروز20 اسفند، در نشست خبری کنگره شعر اهل بیت(ع) خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در بحث شعر و شاعری در قرآن کریم آیاتی داریم و آن آیات اشاره‌ای به اصل کلمه شعر دارد.

وی با بیان اینکه شعر نقش به سزایی را در پیشرفت جوامع دارد، افزود: در طول تاریخ شعرای متعددی داشتیم که آنان با قدرت بیان، کلام خود و معجزه قلم خود در طول تاریخ نقش آفرینی کرده و موفقیت‌هایی را در حوزه دین داشتند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه شعرا علت اصلی رشد فرهنگ شعر هستند، تصریح کرد: در انقلاب ما و در عصر حاضر شعر شعرا در پیروزی انقلاب نقش خوبی داشته و شعرهایی که در زمان انقلاب سروده می‌شد هنوز در ذهن مردم وجود دارد.

رضایی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ عامل بسیار مهمی که باعث حضور نیروها در جبهه‌ها می‌شد اشعاری بود که خوانده می‌شد و کرامات و فضایل اهل بیت(ع) است.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های مهم تبلیغات اسلامی در طول سال‌های اخیر برگزاری جلسات شعر اهل بیت (ع) است که هم به صورت منطقه‌ای و هم استانی برگزار می‌شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی به اهداف تبلیغات اسلامی از برگزاری این کنگره‌ها اشاره کرد و افزود: اشاعه فرهنگ اهل بیت (ع) از طریق اشعار شعرای آیینی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و فعالیت‌های مرتبط با اهل بیت، بیان فضایل و کرامات اهل بیت(ع) از مسیر شعر، ارج نهادن به تلاش شهدا، شکل دهی بانک اطلاعات شعرا در هر استان و سپس در سطح کشور و تشویق افرادی که ذوق شعری برای سرودن اشعار دارند از جمله اهداف برگزاری این کنگره است.

رضایی با بیان اینکه کنگره شعر اهل بیت (ع) با پنج موضوع کار خود را دنبال می‌کند، بیان کرد: حب اهل بیت(ع) در سیره بزرگان شیعه و اهل سنت، سیمای اهل بیت در منابع و روایات اهل سنت، جایگاه محبت، شفاعت و توسل به اهل بیت، اهل بیت محور همدلی و اخوت اسلامی و اهل بیت و سبک زندگی اسلامی از جمله این موضوعات است.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های این کنگره در استان این است که اهل سنت و تشییع در کنار یکدیگر به بیان اشعار خود می‌پردازند، افزود: این سومین کنگره در سال‌های اخیر است که در استان برگزار می‌شود.

ارسال 247 قطعه شعر به کنگره شعر اهل بیت(ع) خراسان جنوبی

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه تاکنون 247 قطعه شعر در استان در این کنگره ارسال شده است، تصریح کرد: از این تعداد 236 قطعه شعر از شعرای تشییع و 28 قطعه از شعرای اهل سنت است.

رضایی با بیان اینکه این اشعار توسط 111 نفر شاعر ارسال شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد 99 نفر شاعر شیعه و 13 نفر اهل سنت هستند که در این راستا سه نفر از شعرای اهل سنت و سه نفر از شعرای تشیع به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.

وی ادامه داد: این کنگره توسط سه نفر داور استانی و یک نفر داور کشوری داوری شده است. 

مجید کریمیان، مدیرکل حوزه هنری خراسان‌جنوبی نیز در این نشست اظهار کرد: معرفی معارف اهل بیت(ع) به زبان شیوا و نگاه وحدتی به اهل بیت(ع)، از اهداف برگزاری این کنگره است.

وی با بیان اینکه هنر وسیله‌ای برای عمق بخشی به تعالیم دینی است خاطرنشان کرد:  جامعه طراز انقلاب اسلامی موفق نمی‌شود مگر اینکه به اهل بیت عصمت و طهارت نزدیک شود.

انتهای پیام