صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۰۰۱۶۲
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱

گروه شهرستان‌ها- مسئول امور فرهنگی و تبلیغی اداره تبلیغات اسلامی تربت‌جام با بیان اینکه مساجد محور وحدت اسلامی است، اظهار کرد: مساجد می‌توانند باعث همدلی بیشتر مردم شوند؛ مساجد مورد قبول تمام فرق اسلامی است و می‌تواند به‌عنوان یک پایگاه دائمی و مردمی، مرکز بسیاری از تعاملات اسلامی و انسانی باشند.

هاشم بهرامی‌نیا، جانشین رئیس اداره تبلیغات اسلامی و مسئول امور فرهنگی و تبلیغی اداره تبلیغات اسلامی تربت‌جام در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی با بیان اینکه نقش بی‌بدیل مساجد در زندگی بشری و اجتماعی بر کسی پوشیده نیست، گفت: رسالت پیامبران، ائمه اطهار(ع)، حول محور دین و مساجد بوده است.
مسئول امور فرهنگی و تبلیغی اداره تبلیغات اسلامی تربت‌جام با اشاره به اهمیت نیاز جامعه اسلامی بر نهادینه‌سازی فضایل انسانی و اسلامی برای همه، بیان کرد: بی‌شک مساجد به‌عنوان اصلی‌ترین بستر ایجاد تقویت این فضایل به شمار می‌رود.

وی حضور در مسجد را باعث آرامش قلب مؤمنان عنوان کرد و افزود: افرادی که در مساجد حاضر می‌شوند، معمولاً مشکلات دنیوی خود را بهتر و زودتر مدیریت می‌کنند.
بهرامی‌نیا به اهمیت پرداختن به نقش محوری مساجد در جامعه اسلامی تأکید کرد و افزود: هر چه به این نقش و برنامه‌های متنوع دینی، فرهنگی و اجتماعی در مساجد بیشتر پرداخته شود، قطعاً مشکلات اجتماعی و فرهنگی کمتر خواهد شد.
وی با بیان اینکه مساجد محور وحدت اسلامی است، اظهار کرد: مساجد می‌توانند باعث همدلی بیشتر مردم شوند؛ مساجد مورد قبول تمام فرق اسلامی است و می‌تواند به‌عنوان یک پایگاه دائمی و مردمی، مرکز بسیاری از تعاملات اسلامی و انسانی باشند.

مسئول امور فرهنگی و تبلیغی تبلیغات اسلامی تربت‌جام، ابراز کرد: مسجد مکانی است که از همه اقشار، گروه‌ها با هر نوع طرز تفکری در آن حضور می‌یابند و این خود از ویژگی‌های خاص و بارز مساجد است.
وی با اشاره به ۳۳۰ مسجد این شهرستان گفت: مساجد این شهرستان به‌عنوان پایگاه‌های مردمی فعلیت خیای خوبی دارند و روحانیون در این مساجد ضمن برگزاری نماز، به برنامه‌های فرهنگی می‌پردازند. برنامه‌هایی که با توجه به مناسبت‌های مختلف سال برنامه‌ریزی شده و با حضور مردم به اجرا درمی‌آید.

 

مراقب آسیب‌ها و بروز مشکلات در مساجد باشیم
بهرامی‌نیا به آسیب‌ها و مشکلات این حوزه اشاره کرد و ادامه داد: از آنجایی‌که مساجد به‌عنوان پایگاه‌های مردمی شناخته‌شده‌اند، در برگزاری برنامه‌ها در مسجد باید دقت بیشتری شود و مراقب آسیب‌های آن باشیم.
وی برخورد نامناسب و نادرست عوامل اجرایی و دست‌اندرکاران برخی مساجد با مردم و به‌ویژه با جوانان را از مهم‌ترین آسیب‌های برنامه‌های اجرایی مساجد عنوان کرد و افزود: موازی کاری بعضی تشکل‌ها و طولانی شدن مراسم مساجد در بعضی موارد از دیگر آسیب‌های این برنامه‌ها است که باید هیئت‌امنا و امام جماعت هر مسجد، قبل از برگزاری هر برنامه‌ای، دست‌اندرکاران و تیم اجرایی خود را توجیه کنند.

عدم حمایت مالی از مساجد و هیئت‌های مذهبی
این مقام مسئول عدم‌حمایت مالی مساجد و به‌ویژه هیئت‌های مذهبی را از مشکلات این حوزه برشمرد و اعلام کرد: ازآنجایی‌که کلیه امورات هیئت‌های مذهبی به‌صورت مردمی و از سوی خیران تأمین می‌شود؛ اما لازم است تا از مساجد و هیئت‌های مذهبی، حمایت‌های بیشتری صورت گیرد و ادارات و نهاد‌ها با حمایت‌های خود این پایگاه‌های مردمی را تنها نگذارند، مخصوصا مساجد یا هیئت‌هایی که نوپا و تازه تأسیس هستند زیار به حمایت بیشتری نیاز دارند.