صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۰۰۷۳۰
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

گروه اجتماعی- نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بابیان اینکه سهل‌انگاری در حوزه استاندارد خسارت‌های بسیاری را به بار می‌آورد، گفت: اهتمام به ترویج فرهنگ استاندارد با جدیت موردتوجه قرار گیرد.

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار مدیران استاندارد استان قزوین به اهمیت استاندارد در تولید و عرضه کالای باکیفیت و قابل‌قبول اشاره و اظهار کرد: خداوند متعال، آسمان‌ها، زمین و تمام جهان را بر مبنای قواعد و قوانین بسیار دقیقی آفریده است و همین امر می‌باید الگویی برای متولیان حوزه استاندارد قرار گیرد.
وی بابیان اینکه همه‌چیز در عالم به‌درستی در جای خود قرارگرفته است، تصریح کرد: رسول گرامی اسلام (ص) تأکید کرده‌اند که کار مسلمان باید دقیق و حکمیانه انجام شود و این سفارش حضرت نشان می‌دهد که فرهنگ استاندارد که بخشی از آن دقت و صحت در انجام کارهاست، باید جدی گرفته شود.
امام‌جمعه قزوین با تأکید بر اینکه فرهنگ استاندارد می‌باید به‌گونه‌ای ترویج و تبیین شود که بدون نظارت‌ها نیز اصول آن رعایت شوند، اضافه کرد: در گذشته کالای تولیدشده توسط مسلمانان به خاطر برخورداری از کیفیت و مرغوبیت بالا، طرفداران بسیاری را در جهان داشت و سایر ملل برای اعتبار بخشیدن به تولیدات خود، از نشان کالاهای تولیدشده در جهان اسلام استفاده می‌کردند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به برخی از تألیف‌ها در حوزه استاندارد اشاره و عنوان کرد: کتاب‌هایی مانند «احکام السلطانیه نیآوردی» در فرهنگ دینی ما تألیف شده‌اند که قدمت هزارساله دارند و در آن‌ها جزئیات نحوه تولید صحیح و استاندارد کالا تشریح شده است و نشان می‌دهد موضوع استاندارد در فرهنگ دینی ما از ارزش و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی مسئولیت در حوزه استاندارد را مسئولیت بسیار مهمی دانست و افزود: نیروهایی که برای کار در حوزه استاندارد انتخاب می‌شوند می‌باید امین باشند چراکه هرگونه سهل‌انگاری در این حوزه خسارت‌های بسیاری را به بار می‌آورد و باید در قیامت پاسخگو بود.

انتهای پیام