صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۰۱۲۴۲
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷

گروه معارف- معاون فرهنگی و آموزشی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: یکی از عوامل تعالی پایداری خانواده ها بازگشت به سبک زندگی ایرانی – اسلامی و پایداری و پایبندی به ارزشها و هنجارهای فرهنگ و تمدن ایرانی –اسلامی است.

مصطفی کافی معاون فرهنگی و آموزشی آموزش و پرورش استان اردبیل در گفت وگو با ایکنا از اردبیل، با اشاره به آداب و سبک زندگی اسلامی- ایرانی در خانواده ها، گفت: سبک زندگی دینی- اسلامی در عرصه زندگی فردی و اجتماعی از مباحث بسیار ضروری جامعه کنونی ماست. چراکه ارکان اصلی شکل دهی به هویت اجتماعی یک جامعه باورها وارزش ها و سبک زندگی است.
وی ادامه داد: به طوری که تفاوت های جوامع مختلف نیز به همین سه مولفه عمده بر می گردد و در این راستا لایه سطحی و آشکارهویت و فرهنگ یک جامعه سبک زندگی آن است. هرجامعه ای زمانی می تواند ثمره و محصول باورها و ایدئولوژی خود را به دیگران نشان دهد که سبک زندگی آن جامعه متناسب با باورها و نوع جهان بینی و ارزش ها شکل یافته است.
کافی گفت: متاسفانه جامعه کنونی ما به علت ورود زندگی ماشینی و گرایش برخی خانواده ها به تجملات و مصرف زدگی نتوانسته است میان باورهای اساسی و ارزش های اصیل ایرانی و اسلامی درابعاد مختلف اجتماعی، خانوادگی و فردی ارتباطی معناداری ایجاد نماید .
وی افزود: سبک زندگی ما ایرانی ها متاسفانه اخیرا به علت عوامل شناختی و عدم آگاهی از آداب و سبک زندگی اسلامی و ورود فرهنگ و آداب و روسم غیر اسلامی و فراموشی فرهنگ و هویت ایرانی – اسلامی و شکاف میان ارزش ها و سبک زندگی، به بوته فراموشی سپرده شده است.
معاون فرهنگی و آموزشی آموزش و پرورش استان اردبیل در پایان گفت: چون افراد شناخت و آگاهی لازم را ندارند خسارت های جبران ناپذیی بر پیکره جامعه وارد می شود بنابر این به جرات می توان گفت یکی از عوامل تعالی پایداری خانواده ها بازگشت به سبک زندگی ایرانی – اسلامی و پایداری و پایبندی به ارزشها و هنجارهای فرهنگ و تمدن ایرانی –اسلامی است.
انتهای پیام