صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۰۱۳۱۵
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۹

گروه اجتماعی- معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی از گل‌آرایی نوروزی اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی با 200 هزار بوته و شاخه گل طبیعی و مصنوعی خبر داد.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، سیدخلیل منبتی، معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی، تصریح کرد: همچون سال‏‌های گذشته با هماهنگی ناذران گل و گياه از سراسر كشور، در آستانه فرا رسيدن عيد نوروز حرم مطهر رضوی با استفاده از 200 هزار بوته و شاخه گل طبیعی و مصنوعی که بخش قابل توجه آن از طرف تولیدکنندگان گل و گیاه از سراسر کشور اهدا می‌شود، گل‌آرايی خواهد شد.
وی در ادامه تأکید کرد: بخش شمیم رضوان یا گل‌آرايي حوزه معاونت اماكن متبركه و امور زائران به خاطر ایجاد چشم‌اندازهای آرام‎بخش طبیعی برای زائران نوروزی از اواسط بهمن ماه پيگيري‌ها و هماهنگي هاي لازم را برای تدوين برنامه‌هاي گل آرايي ويژه به مناسبت ايام نوروز سال 1397 به عمل آورده است.
منبتی عنوان کرد: اقدامات اجرایي شامل تهيه بستر گل‌آرایی، احداث سازه داربستي، شن‌ريزی و ... و همچنین نصب المان‌های گل مصنوعی از 15 اسفندماه آغاز شده است و براساس پيگيري زمان ارسال گل‌هاي تقديمي و شرايط جوي تا 28 اسفند گل آرايي اماكن متبركه به انجام خواهد رسيد .
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: در برنامه گل‌آرایی اماکن متبرکه به مناسبت نوروز مکان‌های مختلف حرم مطهر رضوی شامل دوربرگردان‌ها، مبادی ورودی، صحن‌ها، بست‌ها، آبنماها، سقاخانه و.. به طور ویژه تزئین و گل‌آرایی می‌شود.

انتهای پیام