صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۰۱۳۸۶
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴

گروه اجتماعی ـ چهار هزار و ۶۲۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد امسال زیر پوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار گرفتند.

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، سیدحمدالله خواهش‌نیک، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد امروز، 28 اسفندماه در نشست خبری با موضوع فعالیت‌های سوادآموزی، گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در دوره سوادآموزی، هزار و ۱۰۰ نفر در دوره انتقال و هزار و ۲۰ نفر در دوره تحکیم سواد زیر پوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار دارند.
وی افزود: همچنین ۷۴۰ نفر در قالب ۷۴ حلقه در طرح آموزش حلقه‌های کتابخوانی در دوره تحکیم زیر پوشش قرار گرفتند.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طرح خواندن با خانواده نیز با پوشش ۷۰۰ نفر در دوره سوادآموزی و ۵۰۰ نفر در دوره انتقال و با هدف تقویت مهارت خواندن و نوشتن در حال اجراست.
خواهش‌نیک اضافه کرد: حدود ۹۹ درصد فعالیت سوادآموزی بصورت برون سپاری و از طریق ۸ مؤسسه و تشکل مردم نهاد و حدود یک درصد با مشارکت فرهنگیان انجام می‌شود.
وی ابراز کرد: همچنین ۲۳ دستگاه و نهاد اجرایی در استان براساس تفاهم نامه با آموزش و پرورش در زمینه سوادآموزی همکاری می‌کنند.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه سن جمعیت هدف سوادآموزی ۱۰ تا ۴۹ سال است، افزود: در این محدود سنی ۴۲۷ هزار و ۴۶ نفر باسوادند که حدود ۹۲ و ۷ دهم درصد و ۲ درصد از میانگین کشور کمتر است.
خواهش‌نیک اضافه کرد: در جمعیت مردان میزان باسوادی ۹۶ و ۱ دهم و یک دهم کمتر از کشور وجمعیت زنان ۸۹ و ۴ دهم درصد است وحدود ۴ درصد کمتر از کشور است.
وی عنوان کرد: در بین شهرستان‌ها نیز گچساران با ۹۶ و ۶ دهم درصد بیشترین وکهگیلویه با ۸۸ و ۲ دهم درصد کمترین میزان باسوادی را دارند.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان ابراز کرد: براساس سرشماری سال ۹۵ تعداد ۳۴ هزار و ۱۰۶ نفر از جمعیت هدف سوادآموزی بی سوادند که ۲۴ هزار و ۹۰۱ نفر زن و ۹ هزار و ۲۰۵ نفر مرد هستند.
خواهش‌نیک افزود: کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ میزان باسوادی رتبه ۲۶ کشور را دارد.
وی با اشاره به اینکه همراه با فعالیت سوادآموزی مهارت آموزی نیز انجام می‌شود، یادآور شد: با این هدف ۷ مرکز یادگیری محلی راه‌اندازی شده که بیش از ۶۰۰ نفر در آن‌ها مهارت اساسی زندگی، مهارت اجتماعی و حقوق شهروندی را فرا می‌گیرند.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: به زودی مرکز یادگیری محلی در زندان مرکزی یاسوج راه اندازی می‌شود.
خواهش‌نیک گفت: امسال بیش از ۵۳ نفر از زندانیان استان زیر پوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار گرفتند.
وی ابراز کرد: همچنین نخستین سال طرح نماز کلید بهشت در شهرستان دنا برای سوادآموزان اجرا شده و در هرکلاس آموزش دهنده‌ها به آموزش عملی نماز و احکام برای سوادآموزان پرداختند.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان ادامه داد: امسال برای نخستین بار ۱۰ کلاس آموزش رایانه برای دوره انتقال در استان و طول سال برگزار شد.
خواهش‌نیک عنوان کرد: امسال ۲ مسابقه با موضوع شعار سال مقام معظم رهبری و پرسش مهر ریاست جمهوری بین سوادآموزان دوره انتقال برگزار شد که ۷۷ درصد سوادآموزان در این مسابقات شرکت کردند.
وی یادآور شد: امسال ۸ کارگاه آموزشی نماز با مشارکت ستاد اقامه نماز استان، شهرستان‌ها و مناطق برگزار شد و مسئولان سوادآموزی شهرستان دنا و کارکنان اداره کل آموزش و پرورش استان بعنوان یاوارن نماز فعالیت کردند.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اضافه کرد: در ثبت نام از سوادآموزان براساس جدول آمار سازمان سوادآموزی کشوری استان کهگیلویه و بویراحمد با ۱۰۵ درصد نسبت به سال گذشته رتبه اول کشور را کسب کرد.
انتهای پیام