صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۰۳۳۸۶
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹

گروه سیاسی- امام جمعه رزقان، با اشاره به شعار سال 97 اظهارکرد: ما باید روی جوانان و دانشمندان کشورمان حساب بازکنیم، اظهار کرد: کالاهای باکیفیت زیادی می‌توانیم تولید کنیم اما متأسقانه کوتاهی در این زمینه شده است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام مسعود مهدوی، امام جمعه رزقان، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به شعار سال 97 اظهارکرد: ما باید روی جوانان و دانشمندان کشورمان حساب بازکنیم ، وقتی که ما به فناوری هسته‌ای دست یافته‌ایم آیا نمی‌توانیم یک کالای یا امکانات با کیفیت تولید کنیم؟ کالاهای باکیفیت زیادی می‌توانیم تولید کنیم اما متأسقانه کوتاهی در این زمینه شده است.


وی، گفت: وقتی ما می‌توانیم از نظر قدرت دفاعی، نظامی و موشکی جزو برترین های دنیا باشیم پس این قابلیت و توانایی را داریم که بهترین کالاها را تولید کنیم، ما در زمان جنگ هیچ سلاحی جنگی تولید داخلی نداشتیم و همه را از خارج وارد می کنیم اما امروزه بیش از 95 درصد سلاح ها را تولید می کنیم.
امام جمعه ورزقان به بحث برجام اشاره کرد و گفت: متأسفانه ما به تعهدات خود عمل کردیم اما دشمن مقابل ما تهدید کرد ، ما چندین سال تحریم را تحمل کردیم که حرفمان را بیاوریم و در برجام گفتیم اگر مسئله تحریم حل شود مانیز غنی سازی را کاهش می دهیم و مذاکره کردیم و تفاهم نامه برجام را امضاء نمودیم ولی همانطور که گفته می شود ترامپ می گوید ما پایبند برجام نیستیم مگر اینکه ایران در مقابل ما تعظیم کند و بندهایی اضافه شود و این قطعاً کارشدنی ای نیست.
وی در ادامه به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: ما نباید به آمریکا اعتماد کنیم زیرا اگر آنها در بحث برجام بر ما غلبه کنند مرحله بعدی، بحث سلاح های موشکی و بحث حقوق بشر است و ما الان هشدارهای رهبر انقلاب در سالهای قبل را شاهدیم زیرا اروپا و آمریکا پافشاری و تهدید به خروج از برجام و تحریم های بیشتر علیه ایران می کنند که برای آن تدابیری انجام دهیم.

حجت‌الاسلام مهدوی در ادامه به سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از نهادهایی که حضرت امام حساب 100 امام را برای حمایت از محرومین و مظلومین افتتاح کرد وهدفی که حضرت امام ترسیم کرده است حمایت از محرومین و قشر مظلوم که هدف تمام پیامبران و انقلاب و قانون اساسی ماست و این بنیاد مسکن با این هدف ایجاد شده است.
وی افزود: در زلزله اخیر ارسبارن بنیاد مسکن بیش از ده هزار واحد در این سه شهرستان احداث کرد و یک سری وام هایی واگذار کردند که حمایتی شد از مردم ولی متأسفانه مردم توانایی پرداخت این وام ها را ندارند و با حمایت مسئولین شهرستانی و پیگیری‌های نماینده و فرماندار شهرستان و مسئولان استانی بلاخره هیأت دولت تصویب کرد که 3 سال تمدید شوند و مشکل بانکی مردم حل شود.
امام جمعه ورزقان، گفت: باید از مسئولین بخواهیم وام های زلزله اعطایی به مردم که اکثراً از قشر ضعیف جامعه هستند توانایی پرداخت ندارند و تدابیری انجام شود که بخشودگی این وام ها حاصل شود و امیدواریم مشکل اصلی مردم به دست مسئولین دلسوز جامعه حل و فصل شود.