صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۰۳۹۷۸
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
كيانی خبر داد:

گروه اجتماعی ـ معاون اجرایی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) از تشرف بیش از یك میلیون زائر در ایام نوروز به این آستان مقدس خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، حسین كیانی، معاون اجرایی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) امروز، 19 فروردین‌ماه گفت: در ایام نوروز 1397 (از 29 اسفند تا 13 فروردین) 1027569 زائر به این بارگاه منور مشرف شدند که بیشترین زائر به تعداد 95068 نفر در روز 10 فروردین‌ماه به حرم مطهر مشرف شدند.
وی افزود: در همین مدت، درمانگاه خیریه آستان مقدس به 13041 نفر از مراجعه‌کنندگان در حوزه‌های مختلف سلامت، اعم از امدادی، درمانی، ویزیت پزشک و اورژانس، دندانپزشکی، رادیولوژی، آزمایشگاه نوار قلب، جراحی‌های سرپایی و تزریقات، ارائه خدمت كرد.
كیانی ادامه داد: موزه آستان مقدس شاهچراغ(ع) نیز در طول ایام نوروز پذیرای 10117 زائر بود که از این مجموعه معظم با دارا بودن بیش از 8 هزار شی با ارزش از ادوار مختلف تاریخی و بیش از سه هزار نسخه خطی و سند قدیمی بازدید کردند.
معاون اجرایی آستان شاهچراغ(ع) در تشریح آمار زائران مشرف شده به حرم مطهر در نوروز 1397 گفت: روز یك فروردین ماه ۴۲۸۹۰ زائر، 2 فروردین ۴۲۲۹۰ زائر، 3 فروردین ۸۴۷۸۳ زائر، 4 فروردین ۷۶۹۷۳ زائر، 5 فروردین ۸۷۲۴۴ زائر، 6 فروردین ۸۰۲۱۷ زائر، 7 فروردین 85394 زائر، 8 فروردین 90800 زائر، 9 فروردین 84318 زائر ، 10 فروردین 95068 زائر ، 11 فروردین 72140 زائر ، 12 فروردین 60814 زائر و روز 13 فروردین 44445 زائر به این بارگاه ملکوتی، مشرف شدند.
وی در بیان اقدامات آستان مقدس در تکریم زائران این بارگاه منور در ایام نوروز به زیباسازی و بهسازی راه‌های دسترسی به حرم مطهر اشاره كرد و گفت: بازگشایی راه دسترسی از ضلع شرقی حرم مطهر و در جوار سردر اصلی مسجد جامع عتیق به‌منظور تسهیل در عبور و مرور زائران و افتتاح سردرب باب‌الرضا(ع) در صحن مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها از جمله اقداماتی است كه در راستای افزایش رفاه حال زائران و مجاوران حرم مطهر صورت گرفت.
كیانی ادامه داد: به منظور روان شدن بار ترافیکی اطراف حرم مطهر و سهولت در تشرف به آستان مقدس در ایام نوروز، پارکینگ زائر شماره یك در ضلع جنوبی آستان مقدس با ظرفیت ۴۷۰ خودرو و پارکینگ زائر شماره ۲ در ضلع شرقی حرم مطهر با ظرفیت ۶۰۰ خودرو به‌صورت شبانه‌روزی جهت خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران این بارگاه منور اختصاص داده شد.
معاون اجرایی آستان شاهچراغ(ع) بیان کرد: در ایام نوروز 1397، بیش از 30 مراسم سخنرانی موضوعی و مذهبی، 70 مراسم قرائت ادعیه و زیارات در ساعات مختلف روز و همچنین بیش از 75 ساعت برنامه زنده رادیو حرم با پخش صوت سراسری در اماکن متبرکه آستان مقدس اجرا شد.
وی گفت: در همین مدت بیش از 20 نوبت مراسم آئینی خدام همچون آئین‌های سلام خادم، فراشان و نقاره‌نوازی با حضور زائرین و مجاورین حرم مطهر برگزار شد.
كیانی ضمن تشریح دیگر برنامه‌های برگزار شده در ایام نوروز 1397 گفت: برگزاری مراسم تحویل سال جدید در صحن حرم مطهر با حضور بیش از 80 هزار زائر، اجرای برنامه‌های مختلف ویژه کودکان و نوجوانان همچون تئاتر سایه، جُنگ‌های شاد مذهبی، نمایش عروسکی، نقاشی، داستان‌گویی و استقبال بیش از 4000 کودک و خردسال از این برنامه‌ها، برگزاری مسابقات مختلف، همچون مسابقه کتابخوانی اینترنتی عشق کتاب و مسابقه عکس قاب فیروزه‌ای و دلنوشته و خاطره نویسی با عنوان خاطرات فیروزه‌ای با موضوع زیارت حضرت شاهچراغ(ع) از جمله این برنامه‌ها هستند.
وی همچنین، برگزاری مراسم عقد ازدواج جوانان در سالن پیوند آسمانی حرم مطهر، ویژه برنامه آموزش بستن شال و روسری جهت بانوان در غرفه حجاب و عفاف در شبستان امام خمینی(ره)، برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن ویژه کودکان همراه با آموزش و بازی‌های قرآنی در مرکز دارالقرآن حرم مطهر، توزیع نشریات و محصولات فرهنگی حرم مطهر همچون بروشور زندگینامه حضرت، تقویم، نقشه‌های راهنمای گردشگری، راه‌اندازی ایستگاه راهنمای زائرین، برپایی ایستگاه‌های حرم شناسی و حضرت‌شناسی در اماکن متبرکه حرم مطهر با اجرای برنامه توسط خدام مبلغ آستان مقدس را از دیگر برنامه‌های این ایام برشمرد.
برگزاری مراسم عصر شعر دلدادگان جوادالائمه(ع) و حضرت شاهچراغ(ع) به‌مناسبت سالروز ولات امام جواد(ع) با حضور شعرای استان فارس و رونمایی از کتابچه دلدادگان جوادالائمه(ع) در این مراسم حاوی اشعار شاعران شرکت‌کننده در برنامه، ارائه خدمات مشاوره خانواده (در موضوعات مختلف) به‌صورت رایگان به بیش از 450 نفر از عموم زائران و مجاوران حرم مطهر با حضور مشاوران متخصص مرکز روان شناسی و مشاوره دینی آستان مقدس، برپایی نمایشگاه‌های مختلف آثار هنری جشنواره ملی حضرت شاهچراغ(ع) و نمایشگاه معرفی شهدای شاخص استان فارس در حرم مطهر، برپایی ایستگاه توزیع محصولات رسانه ای در حرم مطهر توسط سامانه‌های وای فای و بلوتوث، اجرای طرح زیارت حضرت شاهچراغ(ع) به نیابت از شهدای استان فارس و اجرای 15 نوبت برنامه حزب‌خوانی قرآن کریم هدیه به ساحت مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) از دیگر برنامه‌های بود كه وی از آن‌ها نام برد.
انتهای پیام