صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۰۵۳۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷
امینی خبر داد:

گروه اجتماعی- سرپرست اداره‌کل بهزیستی استان مرکزی گفت: ۸۰ درصد مرکز ماده ۱۶ روستای مالک آباد آماده شده و تجهیز کامل نیز در اردیبهشت‌ماه انجام می‌شود و یکصد نفر از مشمولین در این مکان مستقر خواهند شد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، زهرا امینی، سرپرست اداره‌کل بهزیستی استان مرکزی، در آیین افتتاحیه مرکز ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر اراک که امروز، 23 فروردین ماه در روستای مالک آباد انجام شد گفت: با توجه به مشکلات ساماندهی معتادان متجاهر که مشکلات خاص خود را دارند و اغلب تزریقی و از نظر معیشتی شرایط ویژه دارند، ساماندهی این افراد به عهده بهزیستی قرار گرفت.
امینی اضافه کرد: طبق برنامه قرار بود استانداری و شورای مبارزه با مواد مخدر مکان دولتی را برای راه‌انداری این مرکز اختصاص دهند و مسولیت آن را بهزیستی عهده دار شود، اما علی رغم تلاش معاون سیاسی استاندار و دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر این امر محقق نشد و مرکز غیر دولتی احداث شد.
وی بیان کرد: تمام فعالیت این مرکز مطابق با مواد قانونی ۲۶ صدور مجوزهای فعالیت بهزیستی است. ۸۰ درصد مرکز ماده ۱۶ آماده شده و تجهیز کامل نیز در اردیبهشت‌ماه انجام می‌شود. در حال حاضر بهزیستی به مرکز مالک آباد مجوز فعالیت داده و یکصد نفر از مشمولین در این مکان مستقر خواهند شد.
سرپرست اداره‌کل بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: کمیته درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بر این مرکز نظارت خواهد داشت و کارشناسان علوم پزشکی، پلیس و دستگاه قضایی و دیگر اعضای کمیته برای بازدیدهای پی در پی حضور خواهند داشت.
امنیتی با تأکید بر اینکه ساماندهی معتادان متجاهر بسیار با اهمیت است، گفت: با حضور این افراد در این مرکز از جرائم کاسته می‌شود. خدمات مددکاری روانشناسی و پزشکی نیز در این مکان انجام می‌شود اما خدمات پس از خروج در حوزه اشتغال و بازگشت به اجتماع و خانواده نیز بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علیرضا نوری
|
|
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
سلام.مسئول کمپ ملک آباد اراک‌ اسم وفامیلیشون کی هست؟