صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۰۶۳۸۴
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰

گروه فعالیت‌های قرآنی- معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد از شرکت قریب به ۷۵۰ بانوی طلبه یزدی در جشنواره « قرآن و عترت مدارس علمیه خواهران کشور» خبر داد.

به گزارش ایکنا از یزد، مریم حسن پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد اظهار کرد: فراخوان جشنواره در بخش های گوناگون به مدارس علمیه خواهران در سراسر کشور از اوایل تابستان سال گذشته انجام شده بود و به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار شد.

وی افزود: مسابقات بخش شفاهی در دو رشته حفظ ترتیبی و قرائت و در بخش کتبی و آنلاین شامل رشته های حفظ موضوعی قرآن و نهج البلاغه، تفسیر ترتیبی نمونه و المیزان، تفسیر موضوعی با موضوع «زن در تفسیر نمونه، اخلاق در قرآن» و ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه انجام شد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران یزد، موضوعات فراخوان مقاله را در دو محور «سبک زندگی اسلامی در قرآن و روایات و سبک زندگی اقتصادی اسلام»عنوان کرد و گفت: تمامی اساتید، فارغ التحصیلان و طلاب شاغل به تحصیل در مقاطع سطح2، سطح 3 و سطح 4 به شرکت در این مسابقه دعوت شدند.

حسن پور تعداد شرکت کنندگان استان یزد را در این جشنواره 749 نفر اعلام کرد و افزود: 65نفر با کسب امتیاز لازم از مرحله اول به مرحله استانی راه یافتند که در پایان 12 نفر در مرحله کشوری مسابقات حضور یافتند.

وی تصریح کرد: در بخش کشوری فاطمه خدادادی از مدرسه علمیه ام ابیها(س) تفت در حفظ موضوعی قرآن و راضیه سادات میرزاده از مدرسه علمیه الزهرا(س) احمدآباد اردکان در حفظ ترتیبی به رتبه های برتر کشوری دست یافتند.

حسن پور گفت: از مجموع شرکت کنندگان در مرحله اول تعداد 220 نفر در رشته تفسیر، 230 نفر در رشته اخلاق در قرآن، 36 نفر در رشته حفظ قرآن، 111نفر در رشته هنری، ادبی و پژوهشی و 152 نفر در رشته قرائت شرکت کردند.
منبع: حوزه علمیه خواهران یزد

انتهای پیام