صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۰۷۰۸۱
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
مدیرکل بنیاد شهید گیلان:

گروه اجتماعی- پاکاری جانبازان را نماد متقیان در جامعه عنوان کرد و گفت: خصوصیت اصلی و ماهیت جانباز حفظ روحیه ایثارگری است.

به گزارش ایکنا از گیلان، عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز، 30 فروردین در نشست هم اندیشی با تشکل های ایثارگری استان گیلان که به مناسبت گرامیداشت اعیاد خجسته شعبانیه و روز جانباز برگزار شد، گفت: فلسفه اصلی برگزاری چنین مراسمات نکوداشتی، تقدیر از ایثار و فداکاری جانبازان و ایثارگرانی است که در راه دفاع از اسلام و انقلاب، از هیچ کوششی دریغ نکردند.

وی با بیان اینکه در هر حادثه ای که اتفاق می افتد، انتقال پیام آن حادثه بسیار مهم و حیاتی است، تصریح کرد: در رابطه با هشت سال دفاع مقدس نیز باید به انتقال پیام شهدا به نسل امروز دقت بیشتری شود که جانبازان و ایثارگران، بهترین گزینه برای این امر هستند، زیرا بسیاری از صحنه ها را به چشم خویش دیده اند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، جانبازان را نماد متقیان در جامعه عنوان کرد و گفت: خصوصیت اصلی و ماهیت جانباز حفظ روحیه ایثارگری است و ایثارگر چانچه الگوی خوبی برای سایرین باشد، از فرهنگ ایثار و شهادت و از شان ایثارگری صیانت می کند.

این مقام مسئول بیان کرد: ما نباید شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران را فراموش کنیم چراکه امنیت و آرامش موجود در جامعه امروز را مدیون فداکاری‌های آنانی هستیم که در روزهای سخت برای حفظ نظام و ارزش‌های دینی و اعتقادی جنگیدند.

وی با بیان اینکه نسل جوان شهدا و جانبازان را ندیده و با ایثار و فداکاری آنان آشنایی ندارد، اضافه کرد: ما باید با استفاده از برنامه‌ها و فعالیت‌های موثر فرهنگی و هنری جوانان و نوجوانان را با اهداف بلند شهدا و ایثارگران آشنا کنیم.

اجرای دو ویژه برنامه روز جانباز در مرکز استان

پاکاری با تاکید بر لزوم همراهی، همدلی، همفکری و مشارکت تشکل های ایثارگری در اجرای برنامه های مناسبتی بنیاد شهید، خاطرنشان کرد: مشارکت ایثارگران در اجرای برنامه ها همواره مورد توجه ما قرار دارد و خوشبختانه طی سال های اخیر ویژه برنامه های خوبی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با مشارکت تشکل های ایثارگری برگزار کردیم که علاوه بر ارتقای کیفیت و غنا، از یک شکوه و نشاط مضاعفی برخوردار بود.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با اشاره به برگزاری ویژه برنامه های سالروز ورود آزادگان به میهن و بزرگداشت مقام شهدا طی دو سال متوالی، متذکر شد: نقش و حضور تشکل های ایثارگری در اجرای این ویژه برنامه ها پررنگ بوده و لذا باید استفاده از ظرفیت ایثارگران را ارتقا ببخشیم.

وی از اجرای دو ویژه برنامه روز جانباز در مرکز استان خبر داد و اظهار کرد: مراسم گرامیداشت روز جانباز در رشت همزمان با سایر شهرستان های گیلان برگزار خواهد شد. این مراسم در مرکز استان از ساعت 16 عصر روز شنبه، اول اردیبهشت در سالن شهدای ناجا واقع در میدان انتظام آغاز خواهد شد.

پاکاری دیدار خانواده های شاهد و ایثارگر استان با نماینده ولی فقیه در گیلان، حضور در صدا و سیما، سخنرانی در نماز جمعه، اجرای طرح سپاس در بیمارستان ها و منازل، تجلیل از همکاران جانباز و جانبازان شاغل در دستگاه های اجرایی، برگزاری شب شعر و خاطره گویی توسط جانبازان و تجلیل از جانبازان نخبه و برگزیدگان مسابقات ورزشی جانبازان و... از دیگر برنامه های این روز بزرگ است.

انتهای پیام