صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۰۷۱۰۶
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷

گروه اجتماعی - فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماکو گفت : روز پاسدار، روز تحقق پاسداری از اسلام، حقیقت و مکتب الهی و تبلور دفاع از اهداف و ارزشهای متعالی اسلامی است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حسین محمد باقرلو فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماکو در مراسم گرامیداشت روز پاسدار و جانباز که در اردوگاه شهید باکری ماکو برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، بزرگداشت سالروز میلاد امام حسین علیه السلام و روز پاسدار و جانباز بیان کرد : این شهدا و جانبازان بودند که با نثار و سپر جان خود نگذاشتن دشمن به میهن پاک ما قدم بگذارد.

وی با اشاره به اینکه دفاع در جهت دوری وطن از دشمان یک افتخار است، افزود: امروزه پاسداران انقلاب هیچ کم و کاستی با پاسداران دوران ۸ سال جنگ تحمیلی ندارند.

وی خاطر نشان کرد : عشق به نظام و انقلاب باید در روحیه بسیجی ها تقویت شود تا زمینه برای جذب بسیجیان به سوی دشمنان اسلام و نظام فراهم نگردد.

باقرلو ادامه داد : همان طور که امام راحل گفته بودند، سوم شعبان المعظم روز طلیعه پاسدار و پاسداری از مکتب مترقی اسلام است.

وی افزود : پاسدارها، حسینهای زمانه هستند و باید این نکته را در دلخود جای دهند، همان طور که حسین علیه السلام در برابر منکر سر خم نکرد هیچگاه در به پلیدی ها پشت کنند و همواره در مبارزه با آن باشند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماکو به جانفشانی های مدافعین حرم اشاره کرد و گفت : هیچ موقع نباید فراموش کنیم که امنیت و آرامش خود را مدیون خون پاک شهدا هستیم.
وی ادامه داد: روز جانباز نیز تجلی گر راستین ایثارگری ها، مجاهدت ها و از خود گذشتگی های جانبازان عزیز و صبوری است که در مکتب بزرگ جانباز دشت کربلا و سید و مولای خود درس ایثار و وفاداری خوانده اند.

لازم به ذکر است؛ این مراسم با مولود خوانی از سوی مداحان اهل بیت، عصمت و طهارت حال و هوای دگری به خود گرفت.

همچنین برگزاری برنامه های ورزشی و فرهنگی همچون طنابکشی، دارت، تیر و کمان برای برادران و خواهران، همچنین برای نونهالان مسابقه قرآن بخوان جایزه بگیر و مسابقه ماست خوری برگزار شد.

انتهای پیام