صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۰۷۷۳۵
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲

گروه فعالیت‌های قرآنی- محمد باغستانی کوزه‌گر در جلسه قرآن محبان عترت(ع) به احادیثی از امام سجاد(ع) در مورد صدقه دادن اشاره و عنوان کرد: اگر کسی قصد دارد صدقه بدهد، قبل از اینکه صدقه را به شخص مستحق بدهد در واقع دو دست خدا صدقه را می گیرد و این بدان معناست که خیلی زود به خدا می رسد.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، جلسه قرآن محبان عترت(ع)، شامگاه اول اردیبهشت ماه و همزمان با شب میلاد با سعادت سیدالساجدین زین العابدین(ع) زیرنظر محمدجواد پناهی، قاری و داور بین‌المللی در خیریه امام حسن مجتبی(ع) مشهد با حضور قاریان مهمان از اردبیل، زاهدان و شهرستان‌های خراسان رضوی برگزار شد.

ویژگی‌های صدقه دادن در کلام سیدالساجدین(ع)

در بخشی از این مراسم، محمد باغستانی کوزه‌گر، استاد دانشگاه در سخنانی به احادیثی از امام سجاد(ع) در مورد صدقه دادن اشاره و عنوان کرد: اگر کسی قصد دارد صدقه بدهد، قبل از اینکه صدقه را به شخص مستحق بدهد در واقع دو دست خدا صدقه را می گیرد و این بدان معناست که خیلی زود به خدا می رسد.

وی همچنین افزود: هر کار، سخن و عملی اگر برای خدا باشد اصلا فراموش نمی شود و از کارهای خیری که به نظر کوچک می رسد نیز نباید چشم پوشید زیرا همان نزد خداوند متعال، عظیم است و بنابراین شایسته است از هر گونه فرصت خیرگرایی برای خودمان به خوبی استفاده کنیم.

باغستانی همچنین تاکید کرد: کار خیر ولو کم بهتر است ادامه داشته باشد چرا که بنابر فرموده امیر مومنان(ع) در حکمت 444 «قَلِیلٌ مَدُومٌ عَلَیْهِ خَیْرٌ مِنْ کَثِیرٍ مَمْلُولٍ مِنْهُ، کار کمی که دوام یابد بهتر از کار زیادی است که خسته کننده باشد» لذا شرکت در جلسان قرآن که خود بهترین مصداق کار خیر است اگر مستمر باشد ارزشمند است.

شاهکار تلاوت ترکیزی

در این جلسه پرفیض و فضیلت قرآنی که قریب به ۴۰ قاری قرآن به تلاوت پرداختند، استاد پناهی با رسیدن به سوره مبارکه «نجم» و «قمر» به قاریان حاضر در مجلس توصیه به شنیدن تلاوت این دو سوره از «شعبان عبدالعزیز صیاد» کرد و گفت: این یکی از شاهکارهای تلاوت قرآن است که برای قرائت‌های ترکیبی و ترکیزی مناسب الگوبرداری و تقلید است.

شفابخش بودن کلام وحی و بیماری‌های اهل قرآن

در بخش دیگر از این جلسه قرآن، محمدصادق علمی، عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه قرآن در آیه 82 سوره مبارکه «اسراء» می فرماید: «وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ»، من نسخه شفابخش هستم، گفت: در این خصوص سوالی پیش می آید که با این وجود، پس چرا کسانی که اهل قرآن هستند هنوز برخی بیماری ها را دارند، حال آنکه قرآن نسخه شفابخش است و نباید بیماری داشته باشیم؟


وی اضافه کرد: من در جواب می گویم مشکل و ایراد ما در «اعوذبالله» ما است، اعوذبالله، یعنی پناه به خدا بردن، روی از شیطان در درون و جان برگرداندن، بر زبان اقرار کردن و در عمل مسیر را مسیر شیطان قرار ندادن است.
علمی افزود: بنابراین قرآن نسخه شفابخش است اما اگر کسی آلوده به سمت قرآن برود، قرآن او را درمان نمی کند، همانند اینکه بخواهیم زخم پر از عفونت را با بهترین دارو و به بهترین شکل پانسمان کنیم.


وی در پایان تصریح کرد: بنابراین اگر می خواهیم قرآن بخوانیم ابتدا باید یک آمادگی در وجود خود ایجاد کنیم و هواها، خیالات و انگیزه‌های شیطانی و غیرپاکیزه را از دل بشوییم آنوقت قرآن را باز کنیم و بگوییم «اعوذبالله من الشیطان الرجیم» آنوقت می بینید که حالات خوشی سراغتون می‌آید و بیشتر از شنیدن و خواندن قرآن لذت می برید.

گفتنی است، در این جلسه قاریان از جمله علویان از اردبیل، آمیق‌زاده از زاهدان، مهدی هدایتی فر، احسان سوختانلو و حسین عبدالله نژاد، قاریان مشهدی به تلاوت قرآن پرداختند و جلسه آینده نیز همزمان با هشت اردیبهشت ماه از ساعت ۱۸ به نشانی رضاشهر، بلوار رضوی ۲۲/۴، کوچه دوم سمت چپ، علامت تابلو برگزار خواهد شد.
ابراهیم الهی

انتهای پیام