صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۰۸۲۹۷
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵

گروه اجتاعی- همزمان با روز شهرستان اهر از مقام علمی آیت‌الله احمد آقا اهری که از اندیشمندان و عالمان بزرگ این منطقه بود، تجلیل به عمل آمد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، همزمان با روز شهرستان اهر از مقام علمی آیت الله احمد آقا اهری که از اندیشمندان و عالمان بزرگ این منطقه بود، امروز با حضور جمعی از مسئولان تجلیل به عمل آمد.

حجت الاسلام سیدرضا رضوی، امام جمعه بستان آباد در این مراسم با ذکر ویژگی‌های اخلاقی و معنوی این عالم فرزانه گفت: آیت الله احمد آقا اهری از اندیشمندان و عالمان برزگ دین بود که در طول حیات پربرکت خود منشاء خدمات ارزشمند در حوزه دینی بوده و تربیت صدها شاگرد از باقیات صالحات آن روحانی برجسته دینی است.

وی، گفت: ایشان از عالمان بزرگ استان و از استوانه های علمی و دینی بود که در حرکت‌های دینی و ترویج فرهنگ غنی اسلامی همیشه پیشقدم بود.

حجت الاسلام رضوی بر نقش محوری آیت الله اهری اشاره کرد و گفت: این عالم دینی در همراهی با مبارزات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نیز پیشقدم بود و در تصویب لایحه انجمن های ولایتی ایالتی از پیشگامان مخالفت با این قانون شد.

وی بر ضرورت پاسداشت عالمان بزرگ دینی که در ترویج فرهنگ اسلامی پیشقدم و پیشتاز بودندتاکید کرد و گفت: همه باید تلاش کنیم و آثار و اندیشه های ارزشمند علما را به نسل جدید معرفی کنیم.

امام جمعه بستان آباد، اظهار کرد: امروز دشمن با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم به میدان آمده و می خواهد با کمرنگ کردن مسائل دینی و معنوی جوانان را نسبت به دین بی تفاوت کند.

حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر نیز در این جلسه معرفی خادمان راستین علوم دینی و زنده نگهداشتن یاد و نام آنها را برای آیندگان ضروری برشمرد و روز شهرستان را بهترین فرصت برای اینگونه برنامه ها ذکر کرد.

وی، در ادامه بر تداوم اینگونه برنامه ها به صورت سالانه تأکید کرد و گفت: تلاش خواهد شد همه ساله این سنت حسنه تداوم پیدا کند.

در پایان این مراسم از کتاب «آیت پارسایی» ( زندگینامه حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ احمد آقا اهری ) تالیف حسین دوستی و همچنین بخش اول کتاب مروری بر زندگانی حاج سید صادق آل محمد، نماد علم، تقوا و شجاعت" تالیف حجت الاسلام سید نقی آل محمد رونمایی شد.

انتهای پیام