صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۰۸۹۲۸
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۴

گروه معارف- معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: کنگره حاج شیخ غلامرضا یزدی(فقیه خراسانی)، ٢٠ اردیبشهت ماه جاری در آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) یزد برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از یزد، سیدخلف حوتی‌نژاد، معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد روز گذشته در جلسه ستاد بزرگداشت مرحوم حاج شیخ غلامرضا یزدی(فقیه خراسانی) اظهار کرد: در تاریخ ٢٠ دی ماه ١٣٩٥ برگزاری این کنگره به تصویب انجمن ماخر استان رسید و در فروردین ماه سال ٩٦ اولین فراخوان این کنگره به ادارات ارشاد و سازمان‌های تبلیغات، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های سراسر کشور ارسال شده است.

وی با اشاره به این‌که فعالیت بخش کنگره آیت الله «غلامرضا یزدی» از سال ٩٦ آغاز شده است، افزود: طراحی و بارگذاری سایت رسمی حاج شیخ غلامرضا یزدی و فضاسازی حوزه‌های علمیه، مکان‌های علمی و پژوهشی استان از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه است.

معاون فرهنگی ورسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان این‌که دو تیم مصاحبه‌گر برای گرفتن مصاحبه مردمی و شخصیت‌های مطرح استان تعیین شده است، گفت: در مصاحبه‌های هماهنگ شده افراد تمام اطلاعات و داشته‌های خود از مرحوح شیخ غلامرضا یزدی را مطرح و در اختیار کنگره قرار می‌دهند.

حوتی‌نژاد دیدار با مقام معظم رهبری، آیت الله مکارم شیرازی،‌آیت الله سبحانی و آیت الله نوری همدانی را از دیگر اقدامات ارزشمند انجام شده در راستای کسب اطلاعات دقیق و صحیح از ابعاد مختلف مرحوم آیت الله شیخ غلامرضا فقیه خراسانی دانست و بیان کرد: توجه به بحث کیفیت مطالب جمع آوری شده یکی از اولویت‌های اصلی تیم اجرایی این کنگره است.

این مقام مسئول تهیه و چاپ کتابی با عنوان«گوهر شب چراغ یزد» حاوی مجموعه داستان‌های کوتاه برگرفته از خاطرات حاج شیخ که به زبان کودکان و نوجوانان نگارش شده است را از دیگر اقدامات در دستور کار ستاد برگزاری کنگره عنوان کردو ادامه داد: کتاب گوهر شب چراغ یزد و کتاب مجموعه مقالات ارسال شده در روز برگزاری کنگره رونمایی می‌شوند.

وی تصریح کرد: کنگره حاج شیخ غلامرضا یزدی(فیه خراسانی)، ٢٠ اردیبشهت ماه امسال با حضور اساتید و مسئولان شاخص کشوری، در آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) یزد برگزار می‌شود.
منبع: ارشاد یزد

انتهای پیام