صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۱۱۲۰۱
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی گفت: نام‌نویسی در رشته معارفی تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه دارد و تاکنون ۷ هزار نفر از استان در این دوره از مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند که امیدواریم این عدد تا پایان اردیبهشت‌ماه به ۱۱ هزار نفر برسد.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام احمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در نشست خبری چهل‌ ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، ضمن تبریک میلاد امام زمان(عج)، عنوان کرد: مسابقات قرآن کریم متعدد در کشور توسط ارگان‌های مختلف برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف با توجه به جایگاه خراسان رضوی در جامعه قرآنی کشور به عنوان قطب قرآنی اهمیت ویژه‌ای دارد، ابراز کرد: قاریان استان سال گذشته در چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه درخشیدند.

افتخارات خراسان رضوی در مسابقات قرآن

حجت‌الاسلام احمدزاده ادامه داد: اعزام ۶۶ نماینده از خراسان رضوی به مرحله کشوری این مسابقات در ارومیه، کسب رتبه اول عملکرد قرآنی گروهی توسط نخبگان قرآنی، کسب رتبه اول رشته قرائت مسابقات بین‌المللی در روسیه توسط امیر لعل‌اول، انتخاب مختار دهقان به عنوان نماینده جمهوری اسلامی در مسابقات بین‌المللی مالزی و ... از جمله افتخارات مسابقات سازمان اوقاف و امور خیریه در سال گذشته بود.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی با بیان اینکه در سال جاری چهل‌ ویکمین دوره این مسابقات در ۱۵ رشته و در قالب سه بخش برگزار خواهد شد، تشریح کرد: بخش اول شامل آوایی انفرادی، قرائت ترتیل و تحقیق، حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ و کل قرآن کریم است.
وی در رابطه با سایر بخش‌های مسابقات سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت: بخش دوم معارفی شامل تفسیر، حفظ مفاهیم، احادیث و حفظ موضوعی قرآن و بخش سوم شامل نغمات و آوای دینی، دعاخوانی، اذان، هم‌خوانی قرآن، انشاد انفرادی، هم‌سرایی دو یا چند زبانه و مقطع‌خوانی ورودی قرآن کریم است.
حجت‌الاسلام احمدزاده با بیان اینکه ثبت‌نام این دوره از رقابت‌ها، بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شد، عنوان کرد: ۱۰ اردیبهشت‌ماه سال جاری ثبت‌نام به پایان رسید، اما نام‌نویسی در رشته معارفی تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری ادامه دارد.

ثبت نام 7 هزار نفر در چهل ویکمین مسابقات سراسری قرآن

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۷ هزار نفر در چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از خراسان رضوی ثبت‌نام کرده‌اند، تشریح کرد: امیدواریم این عدد تا پایان اردیبهشت‌ماه به ۱۱ هزارنفر برسد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه برگزاری مسابقات در رشته آوایی انفرادی، اذان و دعاخوانی از امروز در مرحله شهرستانی آغاز شده است، تشریح کرد: تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه رقابت در این رشته ادامه دارد، البته در مشهد این رقابت‌ها بعد از ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه از اول تیرماه تا ۶ مردادماه سال جاری برگزار می‌شود، ابراز کرد: مرحله کشور این رقابت‌ها از ۱۰ تا ۲۵ مهرماه در اراک برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام احمدزاده با اشاره به اینکه رشته معارفی این رقابت‌ها از پنجشنبه ۱۰ خرداد ماه سال جاری به صورت الکترونیکی از ساعت ۸ الی ۲۰ برگزار می‌شود، ابراز کرد: برای شرکت در این رشته محدودیت مکانی وجود ندارد و مرحله استانی آن ۲۱ تیرماه سال جاری به صورت کتبی برگزار خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه افرادی به مرحله استانی راه خواهند یافت که در مرحله شهرستانی نمره ۸۰ به بالا کسب کرده باشند، تشریح کرد: بخش معارفی این رقابت‌ها برای ما اهمیت مضاعفی دارد، به همین دلیل بسته‌های تشویقی برای شرکت‌کنندگان در مرحله شهرستانی رشته معارفی پیش‌کرده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه به لحاظ حضور و کسب نمره بالای ۸۰، ۹۰ و ۱۰۰ جوایزی در نظر گرفته شده است، تشریح کرد: به قید قرعه حائزان نمره ۱۰۰ به بالا جایزه به ارزش ۱۰ میلیون ریال، ۹۰ به بالا به ۱۰ نفر جایزه ۷ میلیون ریالی، ۸۰ به بالا جایزه ۵ میلیون ریال و به ۱۰ نفر که در مسابقات حضور دارند، جوایزی به ارزش ۲ میلیون ریال درنظر گرفته شده است.
حجت‌الاسلام احمدزاده در رابطه با منابع رشته معارفی، گفت: منبع در رشته تفسیر، تفسیر سوره مبارکه حجر بر اساس تفسیر نمونه، رشته حفظ موضوعی مفاهیم، ۴۰ موضوع اول بر اساس کتا ب با «قرآن خوشبخت شوید» و در رشته حفظ مفاهیم و حدیث ۴۰ حکت اول به استثنا حکمت ۳۹ از کتاب «زمزمه حکمت» خواهد بود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه برای اولین بار برای داروی در سطح شهرستانی از مرکز خراسان رضوی داور اعزام خواهد شد، ابراز کرد: با انجام چنین فرآیندی سطح کیفی مسابقات شهرستانی ارتقاء پیدا می‌کند و می‌توانیم بهره‌برداری آموزشی نیز داشته باشیم، زیرا داروان بعد از هرتلاوت نقاط ضعف و قوت آن را بیان خواهند کرد که همه حاضران می‌توانند استماع کنند و مسابقات تبدیل به یک کلاس درس شود.
انتهای پیام