صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۱۴۱۸۴
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
امیری:

گروه اقتصاد ـ معاون استاندار لرستان با بیان این‌که برای «حمایت از کالای ایرانی» به ادارات بخشنامه‎های لازم ارائه شده، گفت: سازمان حمایت از مصرف‌کننده باید نظارت‎ها و حمایت خود از مصرف‌کننده را داشته باشد و فردی‌که کار فنی انجام می‎دهد باید اصول را رعایت کند چراکه تعهد اخلاقی از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش ایکنا از لرستان، گودرز امیری، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان، یک‌شنبه، 23 اردیبهشت در سومین همایش اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان استان لرستان، حمایت از مصرف‌کننده را امری ضروری عنوان کرد که در روش‎های اجرا دارای مشکلاتی است و افزود: بارها دیده می‎شود کالای مصرفی خریداری می‌شود اما اطلاعات کافی و لازم در اختیار مصرف‌کننده قرار نمی‎گیرد که در این رابطه سازمان حمایت از مصرف‌کننده باید ورود پیدا کند.
وی با بیان این‌که این سازمان باید نظارت‎ها و حمایت خود را به‌صورت مستمر از مصرف‌کننده داشته باشد، اضافه کرد: فردی که کار فنی انجام می‎دهد باید تمامی اصول را رعایت کند چراکه تعهد اخلاقی ارائه خدمات از اهمیت بالایی برخوردار است.
امیری با اشاره به این‌که در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کننده اتحادیه‎های صنوف، دوره‎های آموزشی متنوع را برگزار کنند، گفت: فروشنده می‎بایست کالای خود را به خوبی به مشتری معرفی کند و شیوه‎های درست مصرف را در اختیار وی قرار دهد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان افزود: باید این فرهنگ رایج شود و در این زمینه اتحادیه‎های صنوف آموز‎ش‎های لازم را ارائه بدهند.
وی با یادآوری شعار امسال بیان کرد: در این زمینه و برای حمایت از کالای ایرانی به ادارات بخشنامه‎های لازم ارائه شده و قانون هم حمایت کافی را دارد.
امیری با بیان این‌که کالای تولید داخل باید قابلیت رقابت و استانداردهای لازم را داشته باشد، اظهارکرد: هم‌اکنون برخی از کالاهای ما به‌گونه‎ای است که حتی از نمونه‎های خارجی خود برتر هستند اما سیستم تولیدی واحدها به روز نیست و به سمت افزایش کیفیت رشد نکرده و ارزش افزوده‎ای ایجاد نمی‎کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان با بیان این‌که در رابطه با ارائه خدمات پس از فروش، اصلاح تکنولوژی و آموزش نیروهای واحدهای تولیدی مسئول هستیم، ادامه داد: شعار سال بدون رعایت این نکات امکان‌پذیر نیست و باید اطلاعات لازم را به مصرف کننده‎ها ارائه دهیم.

آگاهی مردم از کیفیت محصولات داخل و رغبت خرید کالای ایرانی

وی تصریح کرد: اگر اطلاعات خوب و به سرعت در اختیار مشتری قرار گیرد برای خرید و استفاده از محصول داخلی رغبت پیدا می‎کند.
امیری به گرفتن نظرات مردم جهت استفاده از آن‌ها برای اصلاح و ارتقای کیفیت تولیدات داخلی اشاره کرد و گفت: باید این دیدگاه‎ها را برای رفع اشکالات و نواقص احتمالی به کار گرفت و تنها به جنبه انتقادی آن نگاه نکرد.

انتهای پیام