صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۱۴۳۲۷
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶

گروه اجتماعی ـ همزمان به دهه پایانی ماه شعبان، طرح تکریم و غبارروبی مساجد به منظور ایجاد نشاط معنوی و زمینه‌سازی استقبال شایسته از ماه مبارک رمضان در 1400 مسجد خوزستان اجرا شده یا در حال اجرا است.

علیرضا عباسی، مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان گفت: مسجد عبادت‌گاه انسان، جای بندگان صالح خداوند و بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پایگاه اسلام است. در طول تاریخ پرفراز و نشیب اسلام مساجد همواره کانون عبودیت، علم و دانش، آموزش اخلاق و قرآن، احکام و تبلیغ دین بوده، هست و خواهد بود.

وی با بیان اینکه مسجد از جهان مختلفی در رشد، تعالی و به کمال رسیدن افراد جامعه نقش بسزایی دارد، اظهار کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری «مسجد اهمیت دارد. پایگاه است، پایگاه خودسازی، انسان‌سازی، تعمیر دل و تعمیر دنیا و مقابله با دشمن و زمینه‌سازی برای ایجاد تمدن اسلامی و بصیرت‌افزایی افراد است».

عباسی ادامه داد: به فضل الهی و با تلاش و همت ائمه جماعات، امنای مساجد و فعالان فرهنگی مساجد طی سال‌های گذشته تاکنون توانسته‌ایم در جهت توسعه و ارتقای فرهنگ‌سازی دهه تکریم و غبارروبی مساجد که به سمت نهادینه شدن مفهوم جامع‌تر و نزدیک‌ شدن به شأن و منزلت بیت‌الله است، حرکت کرده‌ایم و به تکریم خانه‌های خدا پرداخته‌ایم. امسال هم دهه تکریم غبارروبی مساجد از 17 اردیبهشت آغاز شده و تا 26 این ماه انجام می‌شود.

مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان درباره اهداف دهه تکریم و غباروبی مساجد گفت: ترغیب به مشارکت مردم در برنامه‌های مساجد، ایجاد نشاط معنوی و زمینه‌سازی استقبال شایسته از ماه مبارک رمضان، تلاش برای معرفی و الگوسازی مساجد نمونه، ارتقاء سطح کیفیت فعالیت مساجد، توجه به اهمیت تقویت بنیاد خانواده با محوریت مسجد و تقویت این دو عنصر به عنوان دو نهاد مؤثر در تربیت از اهدافی است که در این حوزه دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در استان خوزستان 1400 مسجد در سطح استان برنامه تکریم و غبارروبی را در دهه منتهی به ماه مبارک رمضان انجام می‌دهند، از این تعداد 150 مسجد در اهواز هستند.

عباسی گفت: برنامه تکریم مساجد شامل آذین‌بندی و نظافت فضای داخلی مساجد، شستشوی فرش‌ها، غبارروبی صحن و شبستان مساجد، ارتقاء وضعیت و کیفیت وضوخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی مساجد و ... است. این برنامه‌ها با کمک برخی دستگاه‌ها و ارگان‌هایی که می‌توان از ظرفیت آنها در آذین‌بندی و نظافت مساجد استفاده کرد مثل شهرداری‌ها و بهداشت مناطق انجام می‌شود.

انتهای پیام