صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۱۴۸۵۱
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸

گروه فرهنگی- نماینده ولی فقیه در استان همدان عنوان کرد: متأسفانه عدم یادگیری فن خطابه یکی از مواردی است که امروزه باعث استقبال اندک مردم از منبر روحانیون شده است.

به گزارش ایکنا از همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه در استان همدان، سه شنبه، 25 اردیبهشت ماه در همایش روحانیون و مبلغین استان همدان اظهار کرد: شبکه تبیلغ قبل از انکه به فکر اصلاح امور مردم و امر تبلغ باشند ابتدا باید به خودسازی مشغول شده و خود را پرداخته و آماده کنند.

وی افزود: خدا هر بنده ای را که دوست بدارد در او دو ویژگی قرار می‌دهد، دین شناس واقعی و آگاه نسبت به عیب‌های خود، حضرت علی (ع) در این باره می‌فرمایند: «خوش به حال آن انسان صالحی که توجه به عیب‌های خود او را از پرداختن به عیب‌های دیگران غافل کرده است». 

نماینده ولی فقیه در استان همدان اضافه کرد: جنگ دفاع مقدس، جنگ سخت بود اما اکنون دشمن با جنگ نرم و ایجاد هزاران شبه در فضای مجازی پای در میدان نبرد گذاشته است که این مهم مسئولیت شبکه تبلیغ را دو چندان می‌کند.

آیت‌الله محمدی با بیان اینکه عرصه تبلیغ عرصه سختی است ادامه داد: متأسفانه عدم یادگیری فن خطابه یکی از مواردی است که امروزه باعث استقبال اندک مردم از منبر روحانیون شده است.

وی گفت: آنهایی که تبر تیز رسالت تبلیغ را بر دوش دارند نباید از کسی جزء خدا بترسند، با وجود زندگی در کشوری اسلامی و انقلابی متأسفانه افراد کمی پای منبر روحانیون می‌نشینند، عدم آشنایی اصحاب تبلیغ با زمان و نیاز روز می‌تواند عاملی دیگر در این امر مهم باشد.

امام جمعه شهر همدان ابراز کرد: داشتن نیت خالص، توجه به ظاهر و آراستگی و برخورداری از گفتار و اعمال درست و اسلامی بی شک مردم را به دنبال شما خواهد کشاند بنابراین خود سازی امری مهم در روحانیون است.  

وی گفت: جهان امروز با وجود پیشرفت‌ها و تکنولوژی بسیار، وضعیت خوبی ندارد دشمن نیز به دنبال ضعف در درون ماست در این میان آداب، رفتار، منبر، کردار و ... شما می‌تواند آبروی امام زمان(عج) و امامت را خدشه دار کند.

 انتهای پیام