صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۱۵۷۴۳
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷

گروه اجتماعی-مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: طرح تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در استان ویژه ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود .

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان،نوروزیان، مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اظهارکرد:همزمان با ماه مبارک رمضان برخی از فعالیت‌های خاص همانند تهیه و فروش مواد غذایی از جمله زولبیا، بامیه، آش و حلیم آغاز شده، به همین منظور نظارت، کنترل و بازرسی بهداشتی از مراکز و اماکن مرتبط با مواد غذایی در راستای جلوگیری از بروز و شیوع بیماری‌های ناشی از غذا و آب تشدید می‌شود .

وی با اشاره به اینکه حدود63بازرس و کارشناس بهداشت محیط بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان در این ایام نظارت می‌کنند، عنوان کرد: حضور فعال بازرسان از ساعت 8 صبح تا ساعت 22 شب بسته به موقعیت مکانی و زمانی متغییر می‌باشد و از ساعت 22 شب تا 8 صبح نیز به صورت آنکال و در صورت گزارش تخلف در محل حضور خواهند یافت.

نوروزیان افزود: هماهنگی‌های لازم با شهرداری، نیروی انتظامی و مراجع قضایی به‌منظور برخورد قانونی با متخلفان و دستفروشان عرضه کننده مواد غذایی نیز صورت گرفته است .

به گفته این مسئول شهروندان در صورت داشتن شکایت و مشاهده تخلف موارد را می توانند به سامانه 190 جهت رسیدگی اطلاع دهند .