صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۱۵۸۰۴
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۹
قلی‌پور خبرداد:

گروه فعالیت‌های قرآنی - مسئول دارالقرآن‌الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین بابیان اینکه رمضان بهار قرآن است و نباید مؤسسه قرآنی تعطیل باشد، گفت: مؤسسات قرآنی قزوین در این ماه فعالیت‌های متنوعی دارند به گونه‌ای که در ۱۱۴ پایگاه و مؤسسه قرآنی، جزء خوانی قرآن کریم برگزار می‌شود.

جواد قلی‌پور مسئول دارالقرآن‌الکریم اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان قزوین در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: 200 تشکل در قالب مؤسسات قرآنی در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فعالیت دارند که همانند سال‌های گذشته فعالیت آنان در ماه مبارک رمضان مضاعف و چشمگیر است.
وی اعلام کرد: در هر فصل 395 کلاس قرآن در مؤسسات قرآنی استان برگزار می‌شود که با توجه به شناسایی و شکوفایی استعدادها، نوجوانان قزوینی در مسابقاتی همچون «اسرا» و مسابقاتی که در کیش برگزار شد خوب درخشیدند و مقام‌های اول تا پنجم را از آن خود کردند.
مسئول دارالقرآن‌الکریم اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: به همین خاطر با توجه به برگزاری جزء خوانی بزرگ‌سالان با عنوان «با قرآن در رمضان» پیشنهاد دادم با توجه به ظرفیت برگزاری جزء خوانی نوجوانان در استان، پخش مستقیم جزء خوانی را در این رده نیز داشته باشیم.
وی ادامه داد: به‌منظور پخش زنده اجرای طرح «با قرآن در رمضان» در رده نوجوانان از 170 نفر آزمون به عمل آوردیم که 25 نفر انتخاب شدند و این افراد طی یک برنامه ضبط ‌شده نیم جز اول را تلاوت کردند و تصویر تلاوت آن‌ها برای شورای عالی قرآن ارسال شد و تا کنون منتظر پاسخ شورای عالی قرآن هستیم.
وی افزود: قصد داشتیم در ماه رمضان سال جاری پخش زنده جزء خوانی نوجوانان در استان را داشته باشیم که این امر تاکنون محقق نشده است و امیدواریم این طرح برای سال آینده اجرایی شود.
قلی‌پور تصریح کرد: قاریان نوجوان استان در ایام ماه مبارک رمضان همه‌روزه از ساعت 14 تا 15 در امامزاده آمنه خاتون و امامزاده حسین (ع) جزء خوانی قرآن کریم را برگزار می‌کنند.
وی بابیان اینکه رمضان بهار قرآن است و نباید مؤسسه قرآنی تعطیل باشد، عنوان کرد: مؤسسات قرآنی قزوین در این ماه فعالیت‌های متنوعی دارند به گونه‌ای که در 114 پایگاه و مؤسسه قرآنی، جزء خوانی قرآن کریم برگزار می‌شود؛ همچنین طی ماه مبارک رمضان در مؤسسات قرآنی آموزش‌های روخوانی، روان‌خوانی، مفاهیم و کلاس‌های تفسیر برگزار خواهد شد.
به گزارش ایکنا، پخش زنده تلاوت جزء خوانی قران کریم بزرگ‌سالان با عنوان «با قرآن در رمضان» همه‌روزه در مسجد امام حسن مجتبی (ع) از ساعت 18 تا 19 برگزار می‌شود.

انتهای پیام