صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۱۶۶۴۵
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
عضو هیئت علمی جامعة‌الزهرا(س):

گروه اجتماعی ــ یکی از اساتید دانشگاه و حوزه گفت: رمضان ماه مغفرت، تربیت نفس و فرصتی مهم در جهت احیای ارزش های دینی و اخلاقی در جامعه است.

 

معصومه ظهیری در گفت و گو با ایکنا از قم، عنوان کرد: بنا بر گفته پیامبر اسلام(ص) رمضان ماه رحمت الهی بر بندگان است و در این ماه ضیافت و مهمانی خدا محقق می شود.
معاون تربیتی فرهنگی جامعة الزهراء افزود: همه بندگان الهی و مومنان به این ضیافت بزرگ و با شکوه دعوت می شوند تا با کنترل نفس به عبادت و بندگی بپردازند.
وی تصریح کرد: رمضان ماه مغفرت، تربیت نفس و فرصتی مهم در جهت احیای ارزش های دینی و اخلاقی در جامعه است.
ظهیری تصریح کرد: در این ماه، شیطان در بند است و تنها نفس انسان محرک می باشد از این رو باید با تزکیه نفس مسیر تعالی را بپیمائیم.
وی بیان کرد: باید در این ماه پرفضیلت هر فردی برای خود برنامه ریزی کند تا زمینه رشد در خانواده و عبادت های دسته جمعی را فراهم آورد اگر چنین امری تحقق یافت تعالی خانواده بر اجتماع تاثیر می گذارد و جامعه ای متمدن از نظر انسانی و اخلاقی فراروی ما قرار خواهد گرفت.
مدیر کل امور بانوان در استانداری قم همچنین یادآور شد: ماه مبارک رمضان فرصتی مناسب برای تقویت دین و معنویت در زندگی است.
وی گفت: در این ماه باید به خودشناسی و خداشناسی بپردازیم و خود را برای قرب الهی مهیا سازیم و با خلوص نیت در ارتقای مکارم اخلاقی در جامعه تلاش نمائیم.
ظهیری عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان جان و روح تازه می گردد و انسان با توبه و استغفار، زندگی دوباره ای را آغاز می کند و با دستگیری از مستمندان و نیازمندان، بهره ای کافی از چنین ماه پربرکتی می برد.
وی بیان کرد: خداوند در ضیافت رمضان، درب های بخشش و گذشت را بر روی انسان می گشاید و لذت ترک گناهان را به او می چشاند و بنده اش را غرق در الطاف بی منتهای خودمی سازد.
عضو هیات علمی جامعة الزهرا(س) با تاکید بر استفاده از لحظه لحظه های این ماه بزرگ اظهار کرد: همچنین روزه داری انسان را به آرامش و سلامتی و تندرستی می رساند از این رو مومنان باید قدر این ماه پرفضیلت را بدانند.

انتهای پیام