صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۱۶۹۱۹
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹
دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز/

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ امام جمعه کارون با بیان اینکه کارون مهد قراء بزرگ است، گفت: امسال دانش آموزان شهرستان کارون در برنامه‌های قرآنی سطح استان در بخش دانش‌آموزی، جایگاه ویژه‌ای پیدا کردند و این حاصل تلاش اساتید شهر و استان است.

به گزارش ایکنا از خوزستان، همایش تقدیر از نخبگان آزمون قرآن و عترت شهرستان کارون شب گذشته 1 خرداد در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز برگزار شد.

حجت‌الاسلام خضیراوی، امام جمعه کارون در این برنامه با اشاره به برکت ماه مبارک رمضان اظهار کرد: روزهای خوبی برای برپایی این نمایشگاه چه در سطح استان و چه در سطح کشور انتخاب شده است. خوشحالیم که‌ می‌بینیم کارون نقش خوبی در این نمایشگاه دارد و مؤسسه نورالایمان که بسیار در شهرستان کارون فعال است در این نمایشگاه نیز نقش خوبی ایفا کرده است.

وی با بیان اینکه کارون مهد قراء بزرگ است، گفت: امسال همه ما ملاحظه کردیم که در برنامه‌های قرآنی سطح استان در بخش دانش‌آموزی، دانش‌آموزان کارون جایگاه ویژه‌ای پیدا کردند و این حاصل تلاش اساتید شهر و استان است. کارون بحمدالله توانست از این نخبه‌های قرآنی شخصیت‌های خوبی را به جامعه تقدیم کند.

امام جمعه کارون در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آنچه به روزها و مکان‌ها قداست می‌بخشد، اتفاق ویژه‌ای است که در آن رخ داده، گفت: ما سه خرداد را در تاریخ نداشتیم اما با بازپس‌گیری خرمشهر این روز شکل گرفت و جایگاه ویژه‌ای پیدا کرد. قداست ماه مبارک رمضان نیز از نزول قرآن کریم است.

خضیراوی با بیان اینکه برای دریافت معارف قرآن قلب پاک لازم است، گفت: قلب پاک با روزه‌گرفتن برای انسان به دست می‌آید و مستعد دریافت معارف قرآن می‌شود. از همین رو اهل‌بیت(ع) برنامه خاصی برای این ماه داشتند.

وی در پایان سخنان خود از مؤسسه قرآن و عترت نورالایمان شهرستان کارون قدردانی کرد.

در ادامه این همایش دکتر ناصر سودانی، رئیس دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز اظهار کرد: وظیفه پیامبر(ص) تلاوت قرآن کریم برای مردم، تزکیه پیروان خود و علاوه بر آن تعلیم کتاب و حکمت بود.

وی گفت: کتاب اینجا یعنی قرآن است و منظور از «یعلمهم الکتاب» بُعد نظری تعلیم است. حکمت نیز بُعد عملی تعلیم است. پس شأن پیامبر(ص) این است که هم ذهن‌ها را ملتفت عظمت الهی کند و هم نفوس را تزکیه و عقول را سیراب سازد و هم شیوه بکارگیری حکمتی که آنها را هدایت می‌کند، می‌آموزد.

سودانی خاطرنشان کرد: پس از پیامبر اکرم(ص) چنین مسئولیتی به اهل‌بیت(ص) ایشان واگذار شد. از همین رو قرآن و عترت از همدیگر جدایی‌ ناپذیرند.

در پایان این مراسم، از نخبگان آزمون قرآن و عترت قدردانی شد.

انتهای پیام