صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۱۹۱۵۴
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹

گروه فعالیت‌های قرآنی- یک قاری قرآن گفت: با وجود فضای پرنشاط نمایشگاه، جای خالی هنرهای قرآنی شامل تواشیح، دعا خوانی و مناجات‌خوانی که از جاذبه‌های محافل قرآنی است در نمایشگاه قرآن امسال احساس می‌شود.


هادی رضایی، قاری قرآن مشهد در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، بیان کرد: نمایشگاه قرآن و عترت نیازمند یک محتوای غنی است که در این راستا باید از پیشکسوتان قرآن مشورت گرفته شود.
وی ادامه داد: فضای نمایشگاه امسال محدود است اما مزیت خوب برگزاری نمایشگاه در عرصه میدان شهدا مرکزیت آن بوده که مخاطبان بیشتری را از فضای قرآنی بهره‌مند می‌کند.
تداوم نمایشگاه قرآن در قالب کرسی‌های تلاوت همراه با تفسیر
قاری آستان قدس رضوی با اشاره به سخنان رهبری در خصوص برگزاری کرسی تلاوت، اظهار کرد: نمایشگاه قرآن زمانش محدود است و صرفأ در افراد ایجاد جرقه می‌کند لذا باید این نمایشگاه به صورت هفتگی در قالب برگزاری محافل قرآنی و کرسی‌های تلاوت همراه با تفسیر آیات تلاوت شده به صورت ادامه‌دار باشد تا تأثیر مورد انتظار را بگذارد.
رضایی تصریح کرد: یکی دیگر از مواردی که برای مردم جذابیت دارد، حضور قهرمانان قرآنی شهر در نمایشگاه قرآن است چرا که مردم علاقه‌مند هستند تا با این افراد از نزدیک آشنا شوند.
این قاری قرآن اظهار کرد: فضای نمایشگاه با نشاط است ولی جای خالی هنرهای قرآنی شامل تواشیح، دعا خوانی و مناجات خوانی که از جاذبه‌های محافل قرآنی است، در نمایشگاه قرآن امسال احساس می‌شود.
تقویت باورهای دینی با تبیین واقعیت مسائل
در ادامه این گفت‌و‌گو مهدی رضایی، قاری آستان قدس رضوی افزود: تقویت باورهای دینی در نسل جوان و نوجوان باید با بیان واقعیت مسائل باشد تا این قشر با منطق خود پذیرای آن باشند.
وی گفت: در نمایشگاه، قرآن طلاکوب را معرفی می‌کنند این خوب است که هنرهای قرآنی هم معرفی شوند اما در صورتی که محتوایی غنی برای جوان و نوجوان در نمایشگاه ارائه نشود معرفی هنر قرآنی برای جوانان جاذبه و فایده ای ندارد.
این قاری قرآن ادامه داد: قرآن در زندگی امروز جامعه ما مهجور است چرا که جایگاهش محدود شده به طاقچه، سفره عقد و مراسم ختم و محتوایات انسان ساز این کتاب آسمانی در بطن زندگی افراد وارد نشده است.
وی تصریح کرد: در خصوص حرکت جامعه به سمت مفاهیم و کاربردی شدن آیات کلام وحی در زندگی مردم، مسئولان نیز باید سیاستگذاری لازم را انجام دهند و از طرفی فعالان قرآنی نیز در این خصوص وظایف خود را دارند.
قهرمانان قرآنی شهر معرفی شوند
رضایی در خصوص فضای نمایشگاه امسال، اظهار کرد: نفس عمل برگزاری نمایشگاه قرآن که موسسات قرآنی حضور پیدا کرده و به ارائه فعالیت‌های خود می‌پردازند خوب است و مرکزیت مکانی این نمایشگاه نیز مزیت بزرگی است اما نمایشگاه سال گذشته در جوار حریم رضوی معنویت خاصی داشت و بازدیدکنندگان پس از زیارت امام رضا(ع) از فضای قرآنی بیشتر بهره‌مند می‌شدند.
وی با بیان اینکه جای معرفی قهرمانان قرآنی در نمایشگاه خالی است، گفت: محتوای حرفه‌ای قرآنی در نمایشگاه امسال ضعیف است و کمتر شاهد حضور مرتلان، مفسران و قاریان حرفه‌ای هستیم.
انتهای پیام