صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۲۱۷۴۵
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴
تقی پور :

گروه فعالیت های قرآنی - سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از واگذاری برنامه ها و طرح های قرآنی به موسسات در سال جاری خبرداد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری محسن تقی پور سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در حاشیه همایش فعالان قرآن و نهج البلاغه شهرستان شهرکرد که روز یکشنبه 20 خرداد در سالن جلسات این اداره برگزارشد از واگذاری فعالیت های قرآنی به موسسات در سال جاری خبرداد.
وی رویکرد اداره امور قرآنی را بر واگذاری فعالیت های قرآنی به موسسات عنوان و ابراز کرد: واگذاری فعالیت ها به موسسات را خیلی جدی گرفته ایم و در این راستا بیشتر فعالیت ها در موسسات اجرا می شود.
سرپرست اداره امور قرآنی استان افزود: در بحث سطح بندی، رتبه بندی و تخصصی کردن موسسات هم تأکید زیادی داریم که موسسات بهترین رتبه بندی را داشته و در حوزه های تخصصی از جمله تدبر و مفاهیم، حفظ، قرائت، کودک و نوجوان فعال شوند.
وی در ادامه با اشاره به قانون مالیاتی کشور در مورد معافیت مالیاتی مؤسسات قرآنی، تصریح کرد: بارها و بارها تأکید کردیم که این معافیت مالیاتی هنگامی است که مؤسسات ما اظهارنامه مالیاتی را پر کرده باشند و دارای دفاتر مالیاتی باشند.
تقی پور عنوان کرد: این ‌طور نیست که مؤسسه‌ای اظهار نامه مالیات را تکمیل نکرده باشد و بگوید که ما اتوماتیک از پرداخت مالیات معاف شدیم، لزوماً باید هر سال مؤسسات اظهارنامه مالیاتی را پر کنند و ما هم این آمادگی را داریم که آنها را در تکمیل اظهارنامه مالیاتی کمک کنیم.
سرپرست اداره امور قرآنی استان تأکید کرد: باید در کنار برنامه‌های آموزشی مؤسسات قرآنی، مسئله مالیات نیز مورد توجه قرار گیرد در غیر این صورت مشکلات پابرجا خواهد بود.
وی بیان کرد: با رعایت بعضی شرایط است که می‌توان مؤسسات از مالیات معاف شوند؛ لذا توجه به این شرایط لازم است.
تقی پور تصریح کرد: اداره امور قرآنی استان در نظر دارد برای آشنایی هرچه بیشتر مؤسسات با قوانین مالیاتی، کارگاه آموزشی ـ توجیهی قوانین مالیاتی را برای مدیران مؤسسات قرآنی برگزار کند که با حضور یک کارشناس زبده می‌توان به این امر دست یافت.
یادآور می شود؛ همایش فعالان قرآن و نهج البلاغه شهرستان شهرکرد باحضور حجت الاسلام مهدوی ارفع به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد یکشنبه 20 خرداد در سالن اداره امور قرآنی استان برگزار شد.

انتهای پیام