صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۲۲۵۹۱
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
باقی مطرح کرد:

گروه فعالیت‌های قرآنی- کارشناس مرکز تخصصی نماز قم گفت: اگر فردی بخواهد به شکوفایی کامل دست یابد، باید نماز را به طور صحیح بخواند زیرا خواندن نماز در راس عبادت‌‌ها قرار دارد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، همزمان با ایام ماه مبارک رمضان دومین روز از پنجمین دوره طرح هماهنگ کرسی تلاوت و تدبر در جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری برگزار شد و در ابتدای این برنامه که صبح روز گذشته 22 خرداد ماه در سالن اجتماعات جهاد دانشگاهی استان برگزار شد، سید عبدالله میراحمدی، قاری برجسته و توانمند استان و مدرس دانشگاه آیاتی از سوره مبارکه حدید را تلاوت کرد و در ادامه حجت الاسلام علی‌محمد باقی، استاد حوزه و دانشگاه به تفسیر آیات تلاوت شده از سوره حدید پرداخت.
حجت الاسلام باقی گفت: اگر چیزی از خالق صادر می‌شود در جهت رشد مخلوقات است و در صورتی که فردی بخواهد در نظام هستی سالم بماند باید این قوانین را رعایت کند.
وی افزود: اگر فردی بخواهد به شکوفایی کامل دست یابد، باید نماز را به طور صحیح بخواند زیرا خواندن نماز در راس عبادت ها قرار دارد.
حجت الاسلام باقی گفت: کسی که عبادت خالصانه خود را به سمت خداوند سوق دهد بهترین مصلحت ها از سوی خدا بر وی جاری می شود.
وی همچنین تاکید کرد: نماز به انسان باور می بخشد و موجب به آرامش رسیدن انسان می شود.


استاد حوزه و دانشگاه نسبت خالق و مخلوق را نسبت اشیاء و عکس آنها در آینه و اقیانوس و موج در عالم مادی دانست و افزود: بر این اساس، هیچ حقیقتی خارج از ذات حضرت حق وجود ندارد و مخلوقات عکس این حقیقت و تجلی آن هستند.
وی اضافه کرد: این که در سوره توحید «زایش» از خداوند نفی شده است به این دلیل است که زایش به معنای عام خود، خروج چیزی از چیز دیگر است و اگر این امر را در مورد خداوند بپذیریم، به معنای پیدا شدن مرز و محدود کردن وجود خالق هستی است در صورتی که از خداوند چیزی به اندازه سر سوزنی خارج نخواهد شد.