صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۲۲۹۴۸
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

گروه اجتماعی- نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: مسلمانان با یک ماه روزه‌داری گل‌های ارزشمندی را در وجودشان رویانده و به فطرت اصیل خود باز برمی‌گردند و فطر به معنای بازگشت به فطرت اصيل انسانی است.

 

به گزارش ايكنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین در خطبه‌های نماز عید فطر که باشکوه بسیار در مسجدالنبی برگزار شد، اظهار کرد: خداوند بدی‌ها و خوبی‌ها را در فطرت انسان‌ها قرار داده و انسان‌ها به‌خوبی نسبت به آنچه می‌کنند آگاه هستند.
وی ادامه داد: ممکن است انسان گاه در پیچ‌وخم زندگی فطرتش دستخوش تغییر قرار بگیرد و بدی‌ها در منظر او زشتی‌اش را از دست بدهد لذا خداوند ماه رمضان را برای بازگشت به فطرت پاک انسانی قرار داده است.
آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: مسلمانان با یک ماه روزه‌داری گل‌های ارزشمندی را در وجودشان رویانده و به فطرت اصیل خود باز برمی‌گردند و فطر به معنای بازگشت به فطرت پاک انسانی است.
این مسئول یادآور شد: مهم‌ترین دست آوردها و ره‌آوردهای ماه رمضان را می‌توان انس با قرآن کریم، دعا و مناجات و راز و نیاز با خداوند، توبه و بازگشت به خدا و جبران گناهان و خطایا نام برد.
وی افزود: وحدت و همدلی بین آحاد ملت در این ماه بیشتر می‌شود و مردم باهم نزدیک می‌شوند، از سوی دیگر سلامت جسمانی و نشاط در کنار آرامش روحی در وجود افراد نصیبی است که خداجویان در این ماه مبارک به دست می‌آورند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بابیان اینکه در ماه رمضان درب‌های بهشت به روی افراد باز می‌شود و شیطان در قل و زنجیر است، عنوان کرد: از خداوند خواهان آن هستیم که درب‌های بهشت بسته نشود لذا برای رسیدن به این منظور باید کاری کرد که ره‌آوردهای ماه رمضان برای ما باقی بماند.
وی در خطبه دوم با اشاره به سالروز تشکیل جهاد کشاورزی بیان کرد: در سال جاری کشاورزان دچار خساراتی براثر سرما شده‌اند لذا مسئولان باید برای جبران به‌موقع و سریع این خسارات اقدام کنند.
امام‌جمعه قزوین عنوان کرد: سعی کنیم به فقرا رحم کرده و از اموال خود حقی را با عناوینی چون زکات و امثال آن برای نیازمندان قرار دهیم.
وی اضافه کرد: در روز جهانی بیابان‌زدایی باید بسیج عمومی جهانی برای بیابان‌زدایی شکل بگیرد تا گرفتاری‌ها و مصائب ناشی از آن را مسدود کنیم.
آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: در استان قزوین نیز این مسئله وجود دارد لذا باید مردم از اقدامات منجر به بیابان‌زایی دور شده و به بیابان‌زدایی اقدام کنند.
وی ادامه داد: در این هفته سالروز عدم کفایت سیاسی بنی‌صدر به دلیل نداشتن شجاعت و کفایت لازم برای ریاست جمهوری قرار دارد لذا از خداوند می‌خواهیم تا همه‌کسانی که توان و شجاعت و اقتدار لازم را برای پاسداری از خون شهدا و جمهوری اسلامی ندارند را از نظام اسلامی دور کند.
امام‌جمعه قزوین بابیان اینکه در سالی که گذشت تحول وعده‌های خدا را در نشان دادن پیمان‌شکنی دشمنان شاهد بودیم، گفت: امروز دشمنان درصدد هستند تا Fatf را بهانه‌ای برای به‌زحمت انداختن ما قرار دهند و آن را بر کشور ما تحمیل کنند.
وی ادامه داد: مسئولان باید با تکیه‌بر اقتصاد مقاومتی و ظرفیت‌ها، امکانات و سرمایه‌های انسانی موجود بر مشکلات فائق آمده و در قصه Fatf مانند برجام وقت و انرژی ملت و کشور را بیهوده صرف نکنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: خدمت‌رسانی به مردم باید در رأس کارهای مسئولان باشد چراکه حقوق آن‌ها در صورتی مشروع است که برای مردم خدمت کنند.

 انتهای پیام