صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۲۳۱۶۲
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸

گروه اجتماعی - رئیس اداره اجرایی زکات کمیته امداد آذربایجان غربی از اجرای طرج توزیع دفترچه محاسبه زکات در استان خبر داد و گفت: در این طرح ۳۰ هزار دفترچه محاسبه زکات در میان زکات‌دهندگان توزیع خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جابر شوقی، رئیس اداره اجرایی زکات کمیته امداد آذربایجان غربی در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی بیان کرد: طرح توزیع دفترچه محاسبه زکات سال گذشته در خراسان شمالی اجرا گردید و امسال نیز در سراسر کشور اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: نحوه محاسبه زکات در دفترچه ها به صورت کامل آمده و کشاورزان با مطالعه مستقیم دفترچه یم توانند زکات مال خود را محاسبه کنند.
حجت الاسلام والمسلمین شوقی خاطرنشان کرد: برای محاسبه زکات باید میزان گندم تولیدی 847 کیلو را رد کند تا زکات را محاسبه نمایند.
وی افزود: اولویت زکات برای نیزمندان و فقرا بوده که قوم و خویش در اولویت هستند و پس از آن همسایه ها و سپس اهالی روستا در اولویت زکات هستند.
رئیس اداره اجرایی زکات کمیته امداد آذربایجان غربی تاکید کرد: در مورد زکات چه زکات مال و چه زکات فطریه به هیچ عنوان اجازه شرعی نیست که از آن محل و فقرای روستا برای جای دیگری هزینه گردد و شرعا باید به فقرا و نیازمندان آن منطقه داده شود.
وی یادآور شد: سال گذشته در حدود 24 هزار نفر زکات دهنده داشتیم که امسال پیش بینی می گردد به 30 هزار نفر افزایش یابد.
انتهای پیام