صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۲۴۱۷۱
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶

گروه اجتماعی- رئیس اداره حقوقی ثبتی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین گفت: برای بیش از ۷۸ درصد از موقوفات استان رفع تصرف و سند مالکیت صادرشده است که این اتفاق بدون تعامل و همکاری اداره کل ثبت‌اسناد میسر نمی‌شد.

 

به گزارش ایکنا از قزوین، مسعود کرمی رئیس اداره حقوقی ثبتی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در جلسه کارگروه اطلاع‌رسانی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین که صبح امروز 30 خرداد برگزار شد اظهار کرد: برای بیش از ۷۸ درصد از موقوفات استان رفع تصرف و سند مالکیت صادرشده است که این اتفاق بدون تعامل و همکاری اداره کل ثبت‌اسناد میسر نمی‌شد.
وی ادامه داد: وقف از کامل‌ترین مصادیق صدقه، نیکوکاری و خیرخواهی است که با تبلیغات وسیع ارزش آن بیش‌ازپیش به مردم معرفی و یادآوری شود.
رئیس اداره حقوقی ثبتی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: باید کوشید با معرفی کامل وقف ارزش این فرهنگ را برای مردم تبیین کرد چراکه پرداختن به این فرهنگ و ترویج سنت وقف راهگشای بسیاری از مسائل اقتصادی جامعه است.
وی با اشاره به اینکه سنت حسنه وقف یکی از امور خیر و خداپسندانه‌ای است که همه باید در آن پیش‌قدم باشند، عنوان کرد: این امر نیکو سبب خیر دنیا و آخرت می‌شود.
کرمی اضافه کرد: برخی ناهماهنگی‌های گذشته بین متولیان سبب شده بود واسطه‌گری‌ها رشد یافته و زمین‌های از حالت وقف خارج شود.
وی بابیان این‌که اگر اوقاف املاک خود را ثبت کرده بود میزان موقوفات آن حداقل به دو برابر امروز افزایش می‌یافت، تصریح کرد: کیسه دوختن از سوی برخی افراد فرصت‌طلب برای املاک تنها مربوط به گذشته نیست و در حال حاضر نیز اگر غفلتی رخ دهد به‌سرعت و با دور زدن قانون املاک وقفی را از وقف خارج می‌کنند.
وی با اشاره به آیه ۲۸۲ سوره بقره که درباره مسائل حقوقی و نحوه تنظیم اسناد تجاری است، این آیه را مبنای بسیار خوبی برای کار ثبت‌اسناد بیان کرد و افزود: در این آیه در مورد ثبت بدهی مدت‌دار براثر وام یا معامله، شرایط ابطال آن در مورد افراد سفیه، چگونگی به شاهد گرفتن دو نفر، شاهد گرفتن در خریدوفروش نقدی و موارد دیگر نکات دقیقی بیان‌شده که قابل‌تأمل است.
رئیس اداره حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: فضای تعامل و همکاری مناسب سبب شده است اختلاف بین اوقاف و منابع طبیعی حل شود که این مسئله جای قدردانی دارد.
این مقام مسئول افزود: برای بیش از ۷۸ درصد از موقوفات استان رفع تصرف و سند مالکیت صادرشده است که این اتفاق بدون تعامل و همکاری اداره کل ثبت‌اسناد میسر نمی‌شد.
کرمی در پایان یادآور شد: تنها راه تثبیت و جلوگیری از تجاوز و تعارض به حدودوثغور موقوفات استان صدور سند مالکیت حدنگار این‌گونه اراضی است.

انتهای پیام