صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۲۴۴۷۵
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸
پژوهش جهرمی:

گروه اجتماعی ـ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندارس فارس اعتقاد دارد كه كار بزرگی برای معیشت ایثارگران نكرده‌ایم و قوانین مجلس برای آنان كافی نیست.

به گزارش ایكنا از فارس، هادی‌ پژوهش‌جهرمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس روز گذشته، 31 خرداد در جلسه‌ شورای هماهنگی امور ایثارگران این استان با بیان اینكه بسیاری از جانبازان امروز گله‌مند هستند، اگر امتیازی به این قشر از جامعه داده می‌شود که باید داده شود، باید توام با نگاه ویژه باشد، تأكید كرد: کار بزرگی برای معیشت ایثارگران نکرده‌ایم.
وی ادامه داد: شاید با گذر زمان بسیاری از موارد تغییر کند اما با توجه به هجمه‌ها نتونسته‌ایم فرهنگ ایثار و شهادت را به خوبی جا بیندازیم، به همین دلیل وقتی امتیازی به خانواده شهدا و جانبازان داده می‌شود به خوبی مورد پذیرش جامعه قرار نمی‌گیرد.

تصویب قوانین از سوی مجلس برای ایثارگران كافی نیست
پژوهش جهرمی با بیان اینكه تدوین و تصویب قوانین از سوی مجلس برای ایثارگران کافی نیست، خواستار توجهی ویژه‌تر به جایگاه شهدا، خانواده شهدا، ایثارگران و خانواده‌ آنان شد.
وی در توجیه این خواسته خود به رفتار پیامبر اکرم(ص) با شهدای جنگ احد اشاره كرد و افزود: پس از جنگ احد پیامبر(ص) توجه زیادی به بزرگداشت شهدا و زخمیان و جانبازان این جنگ داشتند؛ ایشان هر هفته به زیارت شهدای احد می‌رفت و رسیدگی به امور جانبازان را شخصا بر عهده گرفته بود.

اقدامات پیامبر(ص)، بیانگر منزلت جایگاه و شأن شهداست
پژوهش جهرمی با تصریح اینكه این کار پیامبر(ص) نشان از منزلت دادن به جایگاه و شآن شهدا و جانبازان دارد، گفت: پیامبر(ص) الگویی برای توجه ویژه به شهدا و جانبازان محسوب می‌شود، لذا ضرورت دارد در جامعه اسلامی مسئولان ما هم به این مهم به عنوان وظیفه‌ای اصلی توجه ویژه‌ای کنند.

لزوم احیای فرهنگ ایثار در جامعه امروز برای مقابله با تهدیدها
معاون سیاسی،‌ امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: شان شهدا و جانبازان نزد خدا محفوظ است، چرا که آن‌ها برای خدا قیام کردند، به ضرورت احیای حوزه فرهنگ ایثار در جامعه امروز برای مقابله با فشارها و تهدیدها تاکید كرد.
وی یادآور شد: امروز بسیاری از پدر و مادران شهدا و خود جانبازان به سنین کهنسالی رسیده‌اند و دچار عارضه‌هایی هستند که نیازمند نگاه حاکی از رافت و عطوفت هستند.

سرکشی به خانواده‌های شهدا و جانبازان؛ از وظایف اصلی فرمانداران و بخشداران
وی، سرکشی به خانواده‌های شهدا و جانبازان را از شرح وظایف اصلی بخشداران و فرمانداران دانست و گفت: اگر یادگاران دوران دفاع مقدس نبودند، قطعاً کشور دچار مشکل می‌شد و استقلال و یکپارچگی آن به تأخیر می‌افتاد.
انتهای پیام