صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۲۵۰۱۵
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶

گروه فرهنگی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه مرحوم حسنی قرائتی قابل تامل از شخصیت و اندیشه امام خمینی است، گفت: مجاهد نستوه آذربایجان مرحوم حسنی در قلب ها نشسته و مطبوعات برای بازتاب شخصیت ایشان بسیار کوچک است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی حجت الاسلام والمسلمین ناصر خدایاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی صبح امروز در ششمین محفل خاطره مجاهد نستوه آذربایجان مرحوم حسنی اظهار کرد: ما باید فرهنگ حسنی پرور را شناخته و در جامعه بخصوص در میان نسل جوان رواج دهیم.

وی با اشاره به اینکه مردم آذربایجان با شخصیت مرحوم حسنی زیست فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را تجربه کرده اند، افزود: مراتب شخصیت ایشان باید در تمام موارد انقلابی، ناامنی های داخلی، جنگ تحمیلی و پایان آن و پذیرش قطعنامه تبیین کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین خدایاری تاکید کرد: مرحوم حسنی در قلب ها نشسته و جایگاه ایشان در روزنامه نیست، مطبوعات، برای بازتاب شخصیت آن مجاهد بزرگوار و خستگی ناپذیر بسیار کوچک است.

وی با بیان اینکه مرحوم حسنی نماد واقعی وحدت، انسجام در حفظ یکپارچگی ملی و انحرافات سطح استان الگویی برای نسل های بعدی است، تصریح کرد:
اساسا جنس انسان، منبه کرامت، ذخایر استراتژیک و رشد و ترقی است و این که یک شخصیت، سرمایه باشد بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: مرحوم حسنی از سرمایه های پایان ناپذیر فرهنگی و انسانی است، حسنی پس از مرگش نمی پوسد، از یادها نمی رود، چرا که در عمق و ژرفای وجود مردم آذربایجان و تاریخ ما عجین شده است.

وی با اشاره به اینکه شخصیت بی بدیل مرحوم حسنی می تواند خلاهای نسل جدید را پر کند، بیان کرد: مرحوم حسنی، قرائتی قابل تامل از شخصیت و اندیشه امام خمینی است، قرائتی که هم مبارزه، هم سیاست، تلاش برای معیشت، تلاش برای تقویت مناسبات اجتماعی و برای وحدت محوری تلاش کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین خدایاری افزود: از جمله امتیازات مرحوم حسنی این بود که روزنامه ها و رسانه ها را به دنبال خود کشاند و واکنش منفی در پی نداشت و شخصیت بزرگوارش خبرساز گردید.

وی با تاکید بر اینکه شخصیت ایشان بسیار والا و بزرگ تر از ظرفیت استان ما بود، خاطرنشان کرد: ما باید این سرمایه فرهنگی را ارج نهاده و صرفا واژه مجاهد نستوه سبب نشود تا از دیگر وجوه شخصیتی ایشان غافل بمانیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: هرجا که انسانی متعصب به انقلاب کشور حضور دارد، حسنی به او نیز متعلق بوده و ما نباید شخصیت آن مجاهد بزرگ را مصادره کنیم.

انتهای پیام