صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۲۵۱۷۵
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶

گروه اجتماعی- دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: طرح مباحث منافی عفت آن‌هم از تریبون مقدس نماز جمعه، کار ناشایستی است و در واقع به اشاعه فحشا و منکر کمک می‌کند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد، دادستان عمومی و انقلاب زاهدان روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: پرونده ایرانشهر بر خلاف آن‌چه مطرح شده و در فضای مجازی نیز گسترش یافته، تنها 3 شاکی دارد و 4 نفر نیز متهم هستند که تاکنون 2 متهم در این رابطه دستگیر و 2 متهم دیگر تحت تعقیب هستند.
وی ادامه داد: تجاوز به یک نفر از سوی پزشک قانونی تأیید شده است؛ دو نفر از مراجعه به پزشکی قانونی خودداری می‌کردند که در نهایت یک نفر حاضر به مراجعه شد، اما پزشکی قانونی ضمن تأیید رابطه جنسی، اعلام کرد هیچ تعرض و اذیت و آزاری صورت نگرفته است.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان بیان کرد: بعد از علنی شدن این موضوع دو خانم دیگر نیز به دستگاه قضایی ایرانشهر مراجعه کردند که یکی اعلام کرد فقط ربوده شده و دیگری هم گفت که سه دخترش اغفال شدند.
وی با بیان اینکه طرح مسائل منافی عفت از نظر شرع و قانون صحیح نیست، افزود: طرح مباحث منافی عفت آن‌هم از تریبون مقدس نماز جمعه، کار ناشایستی است و در واقع به اشاعه فحشا و منکر کمک می‌کند.
موحدی‌راد با بیان اینکه پیگیری قضایی از شخص انتشار دهنده خبر در دادگاه روحانیت و روابط عمومی فرمانداری ایرانشهر در رابطه با نشر بیانیه در دست اقدام است، اظهار کرد: از نظر قضایی و قانونی، دستگاه‌های دیگر حق ورود در مفاد و محتویات پرونده قضایی را ندارند و اظهار نظر درباره محتویات پرونده از اختیارات رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان است.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان بیان کرد: باید در نظر داشته باشیم که دشمنان این انقلاب به‌دنبال بهانه‌ای برای ایجاد آشوب و برهم زدن آرامش جامعه هستند، فلذا مردم باید هوشیارانه رفتار کنند و تحت تأثیر شایعات و اظهارات بی‌اساس قرار نگیرند.

انتهای پیام