صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۲۵۶۳۸
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
حجت‌الاسلام‌ منذر حکیم:

کانون خبرنگاران نبأ ــ سخنران حرم مطهر رضوی گفت: شناخت و معرفت امام عصر(عج) کلید شناخت معارف الهی است و کسی که خود را پیرو امام می‌داند باید رفتار، سبک زندگی و خلق و خوی خود را با ایشان همسو و هماهنگ کند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین منذر حکیم، سخنران حرم مطهر رضوی در نشست‌ تخصصی «سفیران رضوان» که ویژه زائران عرب‌زبان حرم مطهر برگزار شد، به بیان ابتلائات و آسیب‌های دوران غیبت پرداخت و تأکید کرد: خداوند در آزمایش‌هایی سخت‌ انسان‌ها را می‌آزماید تا میزان پایبندی و اخلاص و علاقه او نسبت به مهدویت را بسنجد.
وی آزمایش انسان‌ها را از حکمت‌های غیبت امام مهدی(عج) عنوان کرد و گفت: بر اساس روایات مؤمنان در دوران غیبت گرفتار آزمایش‌های بزرگی خواهند شد، همچنان‌ که امت‌های پیشین نیز به این امتحانات گرفتار شده بودند.
حجت‌الاسلام حکیم با اشاره به مشکلات عصر غیبت، تصریح کرد: از آنجایی که غیبت طولانی می‌شود، عده‌ای از مردم دچار تردید و سرگشتگی می‌شوند و از باور به ظهور منجی موعود دست می‌کشند، اما افراد بسیاری لحظه‌ای از دین خود دست بر نخواهند داشت و بر حفظ ارزش‌ها و احکام الهی ثابت قدم خواهند ماند.
وی ایجاد و پیدایش شبهه و فتنه‌های فکری و اعتقادی را از مصادیق دوران غیبت نام برد و ادامه داد: در این دوران بسیاری از افراد منحرف و بی‌تقوا شده و افراد زیادی را با ایجاد برخی مسلک‌های غلط از مسیر درست دور ساخته و موجب ایجاد تفرقه و نفاق بین مردم می‌شوند.
سخنران حرم مطهر رضوی تصریح کرد: از دیگر ویژگی‌های بارز این دوران دور شدن از ارزش‌های دینی و گرایش به لذت‌های مادی و دنیوی است و اوضاع، شرایط و افکار مردم جهان به‌گونه‌ای می‌شود که اکثر مردم رو به انحطاط خواهند گذاشت.
یادآور می‌شود، چهارمین نشست تخصصی سفیران رضوان با موضوع «ابتلائات و آسیب‌های دوران غیبت امام مهدی(عج)» به همت اداره زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی ویژه زائران عرب‌‌زبان حرم مطهر رضوی در رواق غدیر برگزار شد.
مهناز امیریان
انتهای پیام