صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۲۵۷۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱
دریکوند مطرح کرد:

گروه فرهنگی ـ فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 پیاده لرستان با بیان این‌که تدریس دروس دفاع مقدس توسط کسانی ارائه شود که در جنگ حضور داشته‌اند، گفت: در دوران دفاع مقدس این لشکر بیش‌از 60 هزار نفر نیرو اعزام کرده و دو هزار و 82 شهید، سه هزار و 724 نفر جانباز و 706 نفر آزاده داشته‌ایم.

به گزارش ایکنا از لرستان، تقی دریکوند، فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 پیاده لرستان امروز سه‌شنبه، پنجم تیرماه در نشست رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با فرماندهان نظامی لرستان اظهارکرد: در استان لرستان یگان‌های نظامی عملیات‌های بسیار خوبی در دوران دفاع مقدس انجام دادند به‌طوری‌‌که در عملیات فتح‌المبین تیپ 84 خوب درخشید و یکی‌از بهترین عملیات‌ها، عملیات فتح‌المبین بوده که با تیپ امام حسین(ع) ادغام‌ شده بود.
وی افزود: افتخار لشکر این است که در هیچ عملیاتی شکست نخورده و در پدافند نیز اگر ضربه وارد شده خودش ترمیم کرده است؛ این لشکر در دوران دفاع مقدس در بیش‌از 50 عملیات شرکت کرده و هم‌اکنون تیپ 84 در منطقه جنوب و تیپ 2 در منطقه سومار و نفت شهر مستقر است.
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 پیاده لرستان تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس این لشکر بیش‌از 60 هزار نفر نیرو اعزام کرده و دو هزار و 82 شهید، سه هزار و 724 نفر جانباز و 706 نفر آزاده داشته‌ایم.
وی با بیان این‌که بیشتر منطقه عملیاتی لشکر 84 منطقه میمک و مهران بوده است، افزود: همکاری خوبی با اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان داریم و در راستای جمع‌آوری خاطرات شهدا همکاری می‌کنیم و چندین جلد کتاب نوشته‌ شده است.
دریکوند با بیان این‌که شهدایی از فرمانده تیپ تا فرماندهان گردان تقدیم انقلاب اسلامی‌ شده و اکثر فرماندهان گروهان به شهادت رسیده‌اند، گفت: منطقه لرستان بسیار نزدیک به مرز است و با توجه به این‌که خاک‌ریز دوم بوده رزمندگان بسیاری را به مناطق جنگی اعزام کرده و رزمندگان خوب درخشیدند که امیدواریم حفظ آثار دفاع مقدس نیز آثار را جمع‌آوری کند.
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 پیاده لرستان ادامه داد: در راستای مستندسازی خاطرات با همکاری صداوسیما و واحدهای نظامی، برنامه منسجمی نوشته شود تا تمام خاطرات را حفظ کنند، در راستای ساخت سردیس رزمندگان نیز انتظار داریم حداقل سردیس چند فرمانده در استان ساخت شود و همچنین تدریس دروس دفاع مقدس توسط کسانی ارائه شود که در جنگ حضور داشته‌اند.

انتهای پیام

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
رامین فراهانی
|
|
۰۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
من سرباز یکم وظیفه رامین فراهانی جمیع ل .۸۴ پ گ مخ گرهان عملیات اعزامی٫۱۳۶۵ ۱۸٫۱۰از تهران هستم و سعادت نسیبم گشت که به جمع شما بزرگان دلاور وغیور پیوسته ومفتخرگردم ای امیر دلاور لشکر دست خدا یاورت باد