صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۲۷۳۳۶
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲

گروه اجتماعی- رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره گفت: هیئت امنای مساجد، هیئت‌های مذهبی و مداحان باید از داشتن نگاه مالکانه به مساجد پرهیز کند.

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی مقدمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره در دیدار با هیئت امنای مسجد امام حسن مجتبی (ع) این شهرستان، تصریح کرد: فراهم کردن زمینه حضور حداکثری مردم به‌ویژه نسل نوجوان و جوان در مساجد از مهم‌ترین وظایف هیئت امنای مساجد است.

وی اظهار کرد: امروز دشمنان اسلام با ایجاد شبهات، تلاش زیادی برای دور کردن نسل جوان از مساجد و مجالس مذهبی انجام می‌دهند و سعی در انحراف عقاید آنان دارند که این امر وظیفه هیئت امنا مساجد را سنگین‌تر می‌کند.

وی با تاکید بر ضرورت پرهیز از نگاه مالکانه از سوی هیئت امنای مساجد، هیات‌های مذهبی و مداحان به مساجد، عنوان کرد: این سه قشر تنها امین و خادم مردم هستند و نبایستی کوچکترین بی‌احترامی به عزاداران و افرادی که همواره پای ثابت حضور در مساجد هستند از کوچک تا بزرگ داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه هیئت امنای مساجد باید همه تلاش خود را به کار گیرند تا بتوانند با جاذبه‌های معنوی و فراهم کردن بسترهای لازم پذیرای نسل جوان در مساجد باشند، یادآور شد: هیئت امنای مساجد باید برای ترویج آموزه‌های دینی و احکام شرعی میان مردم و جوانان برنامه‌ریزی منسجم داشته باشند.

حجت‌الاسلام مقدمی با اشاره به اینکه آباد کردن خانه‌های خدا روی زمین از خصایص مومنان است، تصریح کرد: خدمت به مسجد، مؤمنان و نمازگزاران از ارزش و اهمیت خاصی برخوردار است، لذا کوشش اعضای هیئت امنای مساجد باید در راستای رونق بخشیدن به مساجد باشد.

انتهای پیام